jones Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Skal av med en svigningsdemper.. den står utvendig, og er festet med en slags flens, i flensen er det ET hakk som går inn mot veiva, og det ser for meg ut som om denne skal meisles av eller noe.. MEN så fikk jeg høre at den skal ta`s av med en tesj.. men hvilken tesj er det som passer på noe sånnt? Noen som know how to? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Jeg lagde meg en avdrager som jeg skrudde fast i bolthullene til reimskiva. borra og gjenga opp senter, og skrudde inn en 14.?-styrke bolt mot veiva med ei skive mellom. Masse kraft og en god del tålmodighet gjorde susen. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Skal av med en svigningsdemper.. den står utvendig, og er festet med en slags flens, i flensen er det ET hakk som går inn mot veiva, og det ser for meg ut som om denne skal meisles av eller noe..MEN så fikk jeg høre at den skal ta`s av med en tesj.. men hvilken tesj er det som passer på noe sånnt? Noen som know how to? sarpsborg motor har avtrekkeren du trenger for noen undrelapper Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Svingnings dempere sitter FAST, bruk en skikkelig avtrekker ja. For all del bruk en som spenner innvendig og ikke utvendig da :) Alt formange som lurer på hvorfor det var en gummi ring mellom "reimhjulet" på veiva og de reiv av den og den yttre delen sår de skulle ta det av. Ufffff...... Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Å lage en avdrager er enkelt. Men like viktig er det med et monteringsverktøy når den skal på igjen (og da mener jeg ikke monteringsverktøy av typen hammer & trestykke). Mange gjør, men det anbefales ikke. Ihvertfall ikke mange ganger på samme motor. Man risikerer at veiva får for stort langsgående slakk Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 For de som har en flaske lystgass stående kan jo kjøle ned veiv tappen før de monterer svingnings demperen, det hjelper faktisk en hel del. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 I esken til nye svingningsdepere ligger det en lapp som sier at man bør legge svingningsdeperen i kokendes vann i 15 minutter eller noe slikt før montering. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Huff!! skulle ha skrudd chevrolet istedet så hadde jeg sluppet det her!! hehe Takker for svar ;) må da vell få det til tenker jeg :D Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 har disse verktøyene noe spes navn btw? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Hva har bilmerket med dette å gjøre? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 de gm motorene jeg har skrudd på hadde ikke utvendig demper, derfor slapp *JEG* å tenke på akkurat det ;) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 HÆ???? hva slags motor var det? Jeg har 2 stk 6.2 D, en 350 og 3 305'er - alle har svingningsdemper... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 350! å den var det IKKE utvendig demper på! hm..... Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 BILDE! kansje ikke så lett, men... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 ved litt nermere research, har jeg funnet ut at den ikke hadde svigningsdemper, fordi den var tatt av før jeg begynnte å plukke på motoren! Faen nå begynnte jeg virkelig å lure! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.