Gå til innhold

Svigningsdemper

Ranger emnet


jones

Anbefalte innlegg

Skal av med en svigningsdemper.. den står utvendig, og er festet med en slags flens, i flensen er det ET hakk som går inn mot veiva, og det ser for meg ut som om denne skal meisles av eller noe..

MEN så fikk jeg høre at den skal ta`s av med en tesj.. men hvilken tesj er det som passer på noe sånnt?

 

Noen som know how to?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde meg en avdrager som jeg skrudde fast i bolthullene til reimskiva. borra og gjenga opp senter, og skrudde inn en 14.?-styrke bolt mot veiva med ei skive mellom. Masse kraft og en god del tålmodighet gjorde susen.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal av med en svigningsdemper.. den står utvendig, og er festet med en slags flens, i flensen er det ET hakk som går inn mot veiva, og det ser for meg ut som om denne skal meisles av eller noe..

MEN så fikk jeg høre at den skal ta`s av med en tesj.. men hvilken tesj er det som passer på noe sånnt?

 

Noen som know how to?

 

sarpsborg motor har avtrekkeren du trenger for noen undrelapper

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svingnings dempere sitter FAST, bruk en skikkelig avtrekker ja.

 

For all del bruk en som spenner innvendig og ikke utvendig da :)

 

Alt formange som lurer på hvorfor det var en gummi ring mellom "reimhjulet" på veiva og de reiv av den og den yttre delen sår de skulle ta det av.

 

Ufffff......

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage en avdrager er enkelt. Men like viktig er det med et monteringsverktøy når den skal på igjen (og da mener jeg ikke monteringsverktøy av typen hammer & trestykke).

Mange gjør, men det anbefales ikke. Ihvertfall ikke mange ganger på samme motor. Man risikerer at veiva får for stort langsgående slakk

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår