Gå til innhold

Nytt Start Batteri til Celica T23

Ranger emnet

Dennis87

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger nytt batteri til min Celica 2000 modell.

Det skal brukes som hovedbatteri siden jeg bare ha et batteri.

Vil at batteriet skal vare en del år, og trenger ikke å tåle så mange dype utladninger.

Anlegget i bilen er på rundt 1700 watt RMS

Valget hittil står mellom Exide Maxxima 900 og Kinetik HC800.

Men finner ingen konkrete spesifikasjoner om Kinetik HC800, står bare

Ultra lav ESR (Equivalent Series Resistance) osv.

men står aldri om hvor lav ESR Fakktisk er? står bare hva maks amp og ah er så får ikke sammenligner det med andre batterier, har hørt dem skal være så bra, så hvorfor skriver dem ikke noe mer om dem? noen som finner noe mer info om dem?

Hvordan takler Kinetik batterier kulde ned mor -30?

Har lest noen batteri tester og ser at Optima kom ganske langt ned i en test der dem testet batterier til bobiler.

Noen som vet om noen gode tester av bilbatterier?

Noen andre batterier å anbefale? helst med vekt under 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weight: 26 lbs.

Ah: 36

Amps: 950

Dimensions: 7.6" x 5" x 6"

12 kg var ikke ille=)

men hva med dette?

Cold Cranking Amps @ 0F

Cranking Amps @ 32F

Reserve Capacity

Internal Resistance (ohms)

noen tall på dette? får jo ikke sammenlignet med optima og andre batterier uten spesifikke specs

Og hvordan er det å starte bilen med når gradestokken går ned mot -20 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ: Northstar NSB40:)

Så veldig bra ut det der men litt dyrt, vil helst under 2000 kr:well: , men hva er vekten på det?

men det batteriet jeg har nå er 62 Ah hvordan blir det med Northstar batteriet på 48Ah eller Kinetik på 36Ah?

For disse batteriene er jo mye kraftigere enn "vanlige" batterier men hvorfor har dem mindre Ah da?

Og trur jeg kommer til å gå for det Kinetik batteriet bare jeg får litt mere info om det når det gjelder kaldstart og

Ultra Low ESR

Higher Voltage Under Load

Superior Heat & Vibration Resistance

Dette sier meg egentlig ingen verdens ting, hva er indre motstand på batteriet?, er jo greit å skryte med kom med tall som beviser det da vell:thumb

Siden alle kan jo skrive det og så er feks bare ulta low ESR sammenlignet med et biltema batteri:klovn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sendt en mail til Kinetik om specs, så får se om jeg får svar=)

tviler ikke på at dem er uber gode til å drive bilanlegg,

men vil vite om dem fungerer bra som start batterier når det blir en del minus grader, synes det er dårlig at det ikke står noe om det på nettsiden dems eller noen plasser som jeg kan se. synes dem er ganske så sparsomme på info om batteriene sine.

Siden nesten alle batteri produsenter oppgir jo mye mer og når man kjøper dyre batterier vil man jo også vite mest mulig om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sendt en mail til Kinetik om specs, så får se om jeg får svar=)

tviler ikke på at dem er uber gode til å drive bilanlegg,

men vil vite om dem fungerer bra som start batterier når det blir en del minus grader, synes det er dårlig at det ikke står noe om det på nettsiden dems eller noen plasser som jeg kan se. synes dem er ganske så sparsomme på info om batteriene sine.

Siden nesten alle batteri produsenter oppgir jo mye mer og når man kjøper dyre batterier vil man jo også vite mest mulig om dem.

Å vite alt om et produkt FØR du handler er ikke alltid relevant eller utslagsgivende.

Gjør opp din egen erfaring, og blir den dyrebar fordi produktet ikke står til forventningene så kan du jo kreve pengene tilbake!

Den norske importøren av Kinetik hjelper deg sikkert med dette.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig bra ut det der men litt dyrt, vil helst under 2000 kr:well: , men hva er vekten på det?

men det batteriet jeg har nå er 62 Ah hvordan blir det med Northstar batteriet på 48Ah eller Kinetik på 36Ah?

For disse batteriene er jo mye kraftigere enn "vanlige" batterier men hvorfor har dem mindre Ah da?

Og trur jeg kommer til å gå for det Kinetik batteriet bare jeg får litt mere info om det når det gjelder kaldstart og

Ultra Low ESR

Higher Voltage Under Load

Superior Heat & Vibration Resistance

Dette sier meg egentlig ingen verdens ting, hva er indre motstand på batteriet?, er jo greit å skryte med kom med tall som beviser det da vell:thumb

Siden alle kan jo skrive det og så er feks bare ulta low ESR sammenlignet med et biltema batteri:klovn:

NSB40 veier 17,5kg og er glimrende til startbatteri. Da er det kaldstartstrøm du skal se på og ikke Ah. Et normalt blysyrebatteri på ca 60Ah har kaldstartstrøm på 450-600A, NSB40 har 1200A:)

Tar du en telefon til Engenaudio.com så kan han sikkert gi deg en hyggelig pris på et batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider