Gå til innhold

Vinterbilen

Bullit

Anbefalte innlegg

Fikk tak i en 240 lekebil nettopp jeg, med snutepanser, B230K, 87mod. osv, og har akkurat klistra på noen 15" BBS BMW felger.

Jeg har også planer om å sveise bakakslingen (ESAB Sperr), for å kunne ligge litt ekstra bredt. Det blir jammen moro i vinter.... :D

vovlo.jpg

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører selv sierra ;) men litt vassere enn dem som er ramsa opp så langt :P *flire* 2.8 v6'r med utrolig 150 gamper og 4x4

kom akkurat hjem etter en liten tur ute for å kjøpe vinterbil (sierra) til larsa (på forumet) så det kommer sikkert noen frisker filmer til vintern :P

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Den så veldig pen ut i lakken rwd 4ever, åssen er det med rust på din? viktig å holde disse sjeldne Fastbackène i god stand vettø:D

"sjeldne":rolleyes:

det er nesten ikke rust, litt her og der i hjulbue og kanaler men ikke noe farlig.

din da? ser jo ganske strøken ut den også........har du noe planer med den foresten??

ps! det er rwd 4ever........bare glemte og logge ut fra en venn av meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var meg du siktet til, skal Sierran bare forbli orginal. Har påkostet den ny toppdekselpakning, og foringer i forstillingen, men utover det, håper jeg det ikke blir noe. Rust er så og si ikke tilstede (sierra vi snakker om...) litt i høyre hjulbue, og et lite i helt nederst i h. forskjerm. Ellers er den så og si strøken, latterlig:D Skal jo sies at det er en gammel kar som har hatt den siden ny og den har vært tectylbehandlet opp igjennom åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Haha! håper ikke du har senket din:D Du har ikke fastback da.....

But i like the colour:D

Sveis sperre på sierran hvis du har litt peil på bakhjusltrekk!

Da er den skikkelig morro å kjøre, men blir litt skummel å kjøre pga understyring...

Her er et bilde av hva som skjedde med min sierra når vi sveisa diffen.. Kombinasjon av full bil og uerfarenhet ;)

post-1483-13804852157202_thumb.jpg

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rwd 4ever

tror jeg kulern med sveisediff når jeg ser hva som skjedde med din bil:D

hehe.. gikk jo fint etterpå da.. bare litt dårlig med lys;)

Kjørte en god del etter dette oppi skogen på skikkelig fine sladde veier og lærte en god del da..

Og det var kjempemorro! men som sagt du skal ha ganske god peiling for å kjøre det med stiv bakaksling....

Men det går jo klart ann å få tak i en ordentig diff med sperre da..

Er jo egnetlig bedere det, men er jo dyrere å ;)

Det var bare så innmari irriterende når innerhjulet begynnte å spinne når jeg drev å sladda, fikk liksom ikke holdt den og styrt den slik jeg ville.. så da var sperre eneste alternativet ;)

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider