Gå til innhold

Bassern funker bare i blant!

Ranger emnet

MortenseN

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har en ADS forsterker og en Pioneer 3000w sub.. Forsterkeren er alt for liten vet jeg, men har planer om og kjøpe en ny..

Men subben har funket helt perfekt helt til for et par mndr siden..

Den funker om jeg skrur bass på fullt og spiller med maks volume, så noen som vet hva som kan være galt ? og skrur jeg ned så etter en stund kutter den ut igjen..

Håper noen vet :)

Drive to surive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mulig forsterkeren går i protection modus ! Kanskje den blir varm.

Hei..

Jeg har en ADS forsterker og en Pioneer 3000w sub.. Forsterkeren er alt for liten vet jeg, men har planer om og kjøpe en ny..

Men subben har funket helt perfekt helt til for et par mndr siden..

Den funker om jeg skrur bass på fullt og spiller med maks volume, så noen som vet hva som kan være galt ? og skrur jeg ned så etter en stund kutter den ut igjen..

Håper noen vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt 100% likt problem på den ene focal-basen min.... det som var problemet på min var det de 2 ledningene som gikk fra koblingspunktene på sub'en (der du kobler til ledningene fra forsterkeren) og opp i selve "høytaleren", eller skåla eller hva det heter satt løst... når jeg dyttet ledningene litt inn i "skåla" så spilte den som den skulle... den ligger i garasjen enda, så har ikke noe løsningsmetode...

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt 100% likt problem på den ene focal-basen min.... det som var problemet på min var det de 2 ledningene som gikk fra koblingspunktene på sub'en (der du kobler til ledningene fra forsterkeren) og opp i selve "høytaleren", eller skåla eller hva det heter satt løst... når jeg dyttet ledningene litt inn i "skåla" så spilte den som den skulle... den ligger i garasjen enda, så har ikke noe løsningsmetode...

Har også hatt samme problem med en JBL 12". Den står i garasjen og det har den gjort de siste 4-5åra. Kjipt.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikringen(e) dine.. Var problemet mitt for en stund tilbake. Sikringen var helt fint og den satt godt.. Funket hallveis og pipe den med multimeteret.. Så skiftet ut sikringen og tada..

hmm.. det er en mulighet, at den er halveis gåen :) hehe

Får prøve og sjekke det da! :)

Drive to surive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider