Gå til innhold

kjøpe meg corrado;)

Ranger emnet

jbl fan

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst og kjøpe meg en corrado (g60 eller 2,0 16v)

og lurte på hvilke som er mest holdbar\mest for pengene

og hva jeg bør se etter\være obs på, når jeg skal sjå på den.

takker for svar.

på g60 er det vell Kompresoren som er største svakheten! Der kan gjerne være lurt å komme over en som har kviteringer på overhalinger og slikt

1993 Honda Accord 2.2 VTEC 200hk

2000 Honda CBR900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du ser etter en corrado er det beste å se etter en orginal en. Da er sannsynligheten stor for at den er bedre tatt vare på, og ikke nedslitt med senking, råkjøring osv. Selvsagt så kan en som er "stylet" være i like god stand med sannsynligheten er mindre, men da er det isåfall entusiaster som har de beste. Så den bilen du har der så utrolig fin ut, om det er en gammel man som er intr i bil så er dette bare ett pluss. Km stand lyver heller ikke så denne corradoen så meeeeget bra ut. Ville kanskje gitt rundt 70-75k om g-lader er nylig overhalt, dekkene er gode, alt elektrisk funker og at han kan vise til service hefte.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Km stand lyver heller ikke så denne corradoen så meeeeget bra ut. Ville kanskje gitt rundt 70-75k om g-lader er nylig overhalt, dekkene er gode, alt elektrisk funker og at han kan vise til service hefte.

Han sier vel at dette er en 16V, så G-lader-overhaling er vel ikke noe problem.

Så ut som en veldig fin bil. Henter du den i Italia? Om km stemmer så har du nok en problemfri bil i lang tid fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst og kjøpe meg en corrado (g60 eller 2,0 16v)

og lurte på hvilke som er mest holdbar\mest for pengene

og hva jeg bør se etter\være obs på, når jeg skal sjå på den.

takker for svar.

Søk litt på forumet! Er blitt diskutert mange ganger rundt hvilke motor som er mest holdbar. Konklusjonen har alltid blitt at begge motorene er gode og holdbare, så lenge de behandles riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er allerede i norge.. stått hos en voksen trønder.. bare hatt litt sommerlufting. han som har fått på lykter, eksos, understell..

alt det originale følger også med..

men har har skrudd på en 911 carrera i 12 år og har lyst på 944 turboen min nå.. så om corradoen har en verdi på 60k + går jeg med på innbytte med han..

da blir det en bil ekstra som kan luftes litt til sommeren =) eller selges om det kommer et fint bud på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider