VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Jeg har snakka litt med en som fører KMS-innsprøytningssystemer. Han påsto at ved hjelp av en bredbåndslambda vil dette sprutet mappe seg selv, man måtte bare legge inn en form for basis for å kunne starte motoren. Er dette bare bullshit, eller er det så enkelt? http://www.enginemanagement.co.uk/ Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 KMS sine datasprut skal vist kunne korrigere fuelmappen selv ja. Men det kan nyeste versjon Megasquirt også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 er ikke dette mye av det samme som Autronic har kalt for Autotune? Greit nok at den tar fuel kurven selv, men hvordan blir tenning osv med slike auto program? blir det 100% eller må bilen til proffe alikavel? Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Sjelden de blir helt 100... men rundt 90% klarer de. Snart så kan man skrive "jeg har en 2-liter 4-syl,16V,max turtall 8000,4 stk 800 cc dyser,max ladetrykk 2 bar" og så fikser sprutet resten selv... Bare et tidsspørsmål. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Tenningssystem har ikke jeg planer om enda, men jeg kan få tak i et komplett fuel-system med følere, 8 dyser (brukte) og bredbåndslambda for 6-8 000 kr, grei pris? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 De aller fleste sprut kan vel dette idag? Selv mitt gamle TEC2 kan dette med siste utgave software. Men Turboed1 skriver er det 100%. Men veldig greit for å få et utgangspunkt og en bil som fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 brukt det på min bil og, for å få den i nærheten av riktig, på en rask og enkel måte.. en liten kjøretur så er fuelmap 90% riktig.. fintune litt manuellt etterpå så blir det bra.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 har man bankesensor, avgasstemp og noen andre sensorer, så kan man få Megasquirt til å tune tenning selv og Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Alle nyere biler ihvertfall så juster computer'n spruten selv. Den har en selvlærende periode etter du kobler ifra batteriet. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg