Gå til innhold

montering av chip, trenger lodding

Ranger emnet

ballemann

Anbefalte innlegg

Hei sann, har kjøpt meg en chip, men uheldigvis så må det loddes litt, det tørr jeg ikke gjøre selv, siden jeg ikke kan det :/ så er det noen som kan lodde inn chippen min? vært fint om noen i trøndelags område kunne hjulpet meg, så jeg slipper å kjøre sååålangt :) Betaler såklart for det :)

mvh Håkon

85mod toyota lc lj70 33"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man lodder chip, bør man bruke loddestasjon beregnet for dette. Da kan man lodde alle punktene samtidig. Er greit å lodde inn en sokkel å sette chippen i også.

Ang rep, hør med ES-tuning

Trodde ikke PoloAce hadde AAV chip jeg.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er en fin 15 W gratis loddebolt fra biltema for selve loddearbeidet, loddepasta, og loddelisse for å fjerne tinnet som er der først (tinnsuger er ikke brukbart). Du kan bruke en 30-40 W loddebolt med tynn fin spiss sammen med loddelisse. For den som er av. kan du spore kretsbanen, og se om den ender i et sted, det går å lodde, og så legge en ledning frem mellom baksiden av chippen og dit. Du MÅ og ha en sokkel.

Loddepasta gjør at tinnet flyter fint ut, og at de nye loddingene blir like fine som de gamle. Det må rengjøres etterpå.

Det krever fingerferdighet, mer enn utstyr. Ikke noe problem og få til det fint, med utstyret jeg beskriver.

Selv SMD eeprom kan loddes med vanlig loddebolt, men anbefales ikke, det krever en spesiell teknikk, først fordeles mye loddepasta og passe mye tinn over alle beina, det blir mange kortslutninger, men det er ikke noe problem. så brukes avloddingslisse for å fjerne overflødig tinn, resultatet blir perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei kan være at ecu er død :P men ordner meg ny chip og ecu til 37£ så ekke såååå farlig liksom :)

Heheh, jaja.. kan jo bare la terje få lodde da?... :wonder: ^^

Må kom innom vika å vis fram chip monstre strx da?:P eheheh

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider