Gå til innhold

mine erfaringer med 2e2 forgasser problemer

Ranger emnet


thor_no

Anbefalte innlegg

etter å ha logget mer enn 300000 km med gamle 2e2 forgassere ( de som sitter i golf/jetta 2 med 1,6 og 1,8 motor) har jeg etterhvert gjort noen erfaringer.

 

den første blir forvarming av innsugsluft.

fikk en gang problemer med at motoren trakk dårlig og sort røyk ut bak. da jeg sjekket hadde slangen fra manifoilen falt av. mao forgasserising. opptrer mest rundt null og rått vær men har også hatt det opp til 15 pluss.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

voks termostat. foran på forgasseren sitter en klump tilkoblet 2 kjøleslanger. dennes oppgave er å gi litt ekstra gass mens motoren er kald. når denne klikker henger den seg opp og gjør at motoren får for høy tomgang og ettertenning når du stenger av. dukker dette problem opp er det bare å skifte denne

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med litt info om denne "innimellom" kjipe forgasseren.. Du har vel ikke fler erfaringer?

 

det kommer i allefall 2 til:wonder:

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voks termostat. foran på forgasseren sitter en klump tilkoblet 2 kjøleslanger. dennes oppgave er å gi litt ekstra gass mens motoren er kald. når denne klikker henger den seg opp og gjør at motoren får for høy tomgang og ettertenning når du stenger av. dukker dette problem opp er det bare å skifte denne

 

Jeg har dette problemet:violin:

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok her er nummer 3 : hadde en tid problemer med at forgasseren surnet når den var kald den bare hostet og spyttet og gikk verken rent eller pent. når motoren ble varm gikk den som den skulle. løsningen var en vakum dåse på førersiden av forgasseren. denne har til oppgave å trekke automatchoken litt av så snart motoren startet. skiftet denne og alt var atter i orden

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok her er nummer 3 : hadde en tid problemer med at forgasseren surnet når den var kald den bare hostet og spyttet og gikk verken rent eller pent. når motoren ble varm gikk den som den skulle. løsningen var en vakum dåse på førersiden av forgasseren. denne har til oppgave å trekke automatchoken litt av så snart motoren startet. skiftet denne og alt var atter i orden

 

ehhmmm, har det problemet åsså:) hehe

Takk for innleggene thor_no

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er det nummer 4. problem bilen stopper på tomgang etter litt hosting og alt for lavt turtall. på passasjer siden av forgasseren sitter en vakum dåse kalt three four point unit i haynes manualen. den trekker seg helt inn så fort jeg starter bilen.

normalt sett skal denne gi anslaget for tomgangskruen. mao tomgang blir for lav til at bilen vil gå.

3 4 point uniten er styrt av to solenoidventiler som sitter inn mot torpedoen. jeg leter i haynes manualen og i omtalen av disse står det at dette blir for avansert for deg, kontakt vw. bullshit!

etter å ha kryssbyttet deler fra en av mine deleforgassere uten resultat går jakten på feilen over i det elektriske. i skjemaet finner jeg koblinger mot et rele /elektronikk sak som jeg etterhvert finner ut sitter i forbindelse med sikringsboksen. ( sitter på en utvekst oppå boksen).

skifter denne med en ny ( annen type fra en nyere med andre tilkoblinger riktignok) og så fungerer tingene igjen.

nyskjerrig som jeg er åpner jeg relet og på kretskortet er det en løs printbane.

banen er nå erstattet med en ledning men releet er i skrivende stund ikke testet.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette problemet:violin:

 

vel da vet du hva som må til.

ps hils ole solfjellsjøen fra meg. han bodde i alle fall på dønna for 12 år siden.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok her er nummer 3 : hadde en tid problemer med at forgasseren surnet når den var kald den bare hostet og spyttet og gikk verken rent eller pent. når motoren ble varm gikk den som den skulle. løsningen var en vakum dåse på førersiden av forgasseren. denne har til oppgave å trekke automatchoken litt av så snart motoren startet. skiftet denne og alt var atter i orden

 

 

hadde bilen på verksted da jeg hadde disse symptomene, da sa di at d var defekt "pulldowndåse" og "vakumklokke" men det du beskriver er "vakum dåse"

 

hmm:wonder:

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bilen på verksted da jeg hadde disse symptomene, da sa di at d var defekt "pulldowndåse" og "vakumklokke" men det du beskriver er "vakum dåse"

 

hmm:wonder:

 

er nok riktig det. jeg er ikke bilmekaniker så det er vel ikke alltid de riktige betegnelsene er på plass :-)

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok riktig det. jeg er ikke bilmekaniker så det er vel ikke alltid de riktige betegnelsene er på plass :-)

 

men når du sier vakum dåse, er det det samme som pulldowndåse eller vakumklokke? :)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når du sier vakum dåse, er det det samme som pulldowndåse eller vakumklokke? :)
når det gjelder problem nr 3 så tror jeg de kalte den pulldownunit eller pulldowndåse.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nummer 5. en jetta jeg hadde holdt 70 km/t på 4'de gir uten å røre gassen. dette var et problem som kom og gikk så jeg levde med det en stund. løsning ble å bytte bil på motoren. etter det virket ting som de skulle. feilen lå dermed ikke i bilen men sansynligvis i releet som styrer forgasseren.

 

er vel ikke uvanlig å kryssbytte deler for å finne feil men jeg tror det er få som kryssbytter bilen......... :D

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår