Gå til innhold

mine erfaringer med 2e2 forgasser problemer

Ranger emnet


thor_no

Anbefalte innlegg

Syns gasseren din så utrolig ren og pen ut jeg!

 

Gleder meg til å se noen svar her fra dem som har peil *host*thor_no*host*, siden jeg har symptomene du beskriver i 1), 2) og 5) selv :P - Slår choken din inn i det hele tatt ved kaldstart? (det gjør ikke min, må sette min lit til akselerasjonspumpen)

 

Den 5cm lange åpne slangen du snakker om, nevnes i post #25: CLICKY! , og skal vel sannsynligvis bare fungere som et referansetrykk. Tror ikke det spiller noen særlig rolle om slangen er 0, 5, eller 50 cm da, desverre :)

Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei. Jeg har samme problem!.

Skrudde ut vokstermostaten idag og rensa den, samt rensa forgasser og skifta et par vakumslanger, dette hjalp lite. faar vel proeve aa skifte hele vokstermostaten? vaert fint om det hadde blitt rydda opp litt i denne traaden da det er veldig uryddig, mye frem og tilbake, ellers takk for masse hjelp og tips

VW Golf GL 1.8 1987

Mercedes Benz 230 E 1996

Nissan Almera SRI 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sliter med høy tomgang. Har skiftet vokstermostat ++. Etter å ha lest endel på et engelsk forum virker det som om problemet mitt er relatert til blokkasje i kjølesystemet. sannsynligvis en gummi-dings i manifolden som er ødelagt.

Chokehuset mitt blir ikke varmt, og dette er visst en indikasjon på dårlig sirkulasjon. Tenkte jeg bare skulle dele dette med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sliter med høy tomgang. Har skiftet vokstermostat ++. Etter å ha lest endel på et engelsk forum virker det som om problemet mitt er relatert til blokkasje i kjølesystemet. sannsynligvis en gummi-dings i manifolden som er ødelagt.

Chokehuset mitt blir ikke varmt, og dette er visst en indikasjon på dårlig sirkulasjon. Tenkte jeg bare skulle dele dette med dere :)

interesant! må sjekke Chokehuset mitt neste gang jeg har kjørt....

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sliter med høy tomgang. Har skiftet vokstermostat ++. Etter å ha lest endel på et engelsk forum virker det som om problemet mitt er relatert til blokkasje i kjølesystemet. sannsynligvis en gummi-dings i manifolden som er ødelagt.

Chokehuset mitt blir ikke varmt, og dette er visst en indikasjon på dårlig sirkulasjon. Tenkte jeg bare skulle dele dette med dere :)

 

Hvis du kjenner med fingrene på slangen som kommer fra manifolden så skal den være varm når du har driftstemperatur, hvis ikke har pakningen som sitter mot toppen løsnet og sperret sirkulasjonen.

 

Løsningen er å bytte manifold pakning samt bruke f,eks trykkluft for å fjerne blokkeringen.

 

Høy tomgang kan også være relatert til de to sensorene som sitter i bakkant av forgasseren på venstre side.

Disse skal visstnok lage en liten klikkelyd når du slår på tenningen, noe dem forøvrig ikke gjør hos meg:deng

Disse leverer vakuum til den runde klokka på samme sted, denne har en arm som akslingen til gassvaier/spjeld hviler på ved tomgang.

Ved feil vil denne presse på gasspjeldet og du vil få tomgang på 3000rpm og en fin cruisekontroll:knob:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt denne pakningen? Har snakket med NBS og de hadde den ikke..

 

Den følger som regel med når du kjøper innsugsmanifold pakning, gjorde ivertfall det på settet jeg kjøpte hos Mekonomen..

Ellers er jo Møller(Vw) et godt tips..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skitet choken (den "klokka" som sitter på siden av forgasseren med to kjøleslanger og en svart kabel ut fra seg) med en gammel-ny en jeg fant på høggern. og problemet var fikset! nå maler den på 900rpm.

Fikk også endel info om 2e2 fra høggern selv, som mente høy tomgang som oftest (i fare for å gjenta noe fra denne tråden) er fordi choken er ødelagt (slår inn, men aldri ut), eller fordi gummi-pakningen mellom gassern og motoren var sprukken (falskluft).

VW Golf GL 1.8 1987

Mercedes Benz 230 E 1996

Nissan Almera SRI 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skitet automat-choken (den "klokka" som sitter på siden av forgasseren med to kjøleslanger og en svart kabel ut fra seg) med en gammel-ny en jeg fant på høggern. og problemet var fikset! nå maler den på 900rpm.

Fikk også endel info om 2e2 fra høggern selv, som mente høy tomgang som oftest (i fare for å gjenta noe fra denne tråden) var fordi automat-choken var ødelagt, eller fordi gummi-pakningen mellom gassern og motoren var sprukken (falskluft).

 

Bra det ordnet seg:)

 

Fant feilen hos på min bil igår.

Ledningsbrudd i lednignene til TTV`en, altså den runde lille plastventilen som sitter i bakkant av forgasseren.

 

Fikk lappet det, men fortsatt for lite spenning til å gi utslag på ventilen.

Via koblingsskjemaet i Haynesboka fant jeg ut at denne går via sikring nr. 18 i sikringsboksen.

 

Denne skal ifølge sikringsoversikten være til noe som heter kombinasjonsinstrument.

Denne var defekt og etter bytting var alt iorden:spin

 

Sikring nr. 17 er merket med forgasser, så litt misvisende der..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Padlefot:

Ble choke-huset varmt før du byttet det?

 

Det fant jeg desverre aldri ut, da jeg skiftet choken før jeg hadde lest over den delen om varmt choke-hus.

Noe jeg la merke til dog, var at den gamle choken manglet to luft-slanger som peker mot føreren når choken er montert, disse var derimot tilstede på den choken jeg fant på høggern, jeg tror disse har blitt nevnt tidligere i denne tråden (den ene av dem bare noen få cm lang, og åpen).

VW Golf GL 1.8 1987

Mercedes Benz 230 E 1996

Nissan Almera SRI 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordnet seg:)

 

Fant feilen hos på min bil igår.

Ledningsbrudd i lednignene til TTV`en, altså den runde lille plastventilen som sitter i bakkant av forgasseren.

 

Fikk lappet det, men fortsatt for lite spenning til å gi utslag på ventilen.

Via koblingsskjemaet i Haynesboka fant jeg ut at denne går via sikring nr. 18 i sikringsboksen.

 

Denne skal ifølge sikringsoversikten være til noe som heter kombinasjonsinstrument.

Denne var defekt og etter bytting var alt iorden:spin

 

Sikring nr. 17 er merket med forgasser, så litt misvisende der..

 

 

 

haehae:P hvordan var sikring nr 18?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det problemet har jeg! hehe. Går litt under 2k på tomgang når dn er varm, + når jeg stopper den så kan den ha etter tenning opp til 10-15sek :D

 

haha...jeg og... pumper 2 ganger på gassen..starter den å den stiger til 3-4000...der står den..så jeg stopper den å da blir det etter tenning i EVIG lang tid =) evig bra at jeg leste dette ass =)

1987 VW Golf GL 1.8l

 

90fangere(seff) Anlegg :) rå girkule xP

Enn så lenge!kommer masse mer jau =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettertenning er veldig vanlig hvis de ikke kommer ned på tomgangshastighet (950 +- 50). finner du ut hvorfor den går for fort på tomgang ordner som regel ettertenninga seg samtidig

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår