Gå til innhold

mine erfaringer med 2e2 forgasser problemer

Ranger emnet


thor_no

Anbefalte innlegg

Jeg har bytta sikringen nå.. men var en 15a som satt der så jeg kjøpte en ny 15a jeg da..

 

Haynes bokas koblingsdiagram sier 20amp, så sett en 20 der..

 

Men jeg har en ledning som ikke er oppkoblet?

Hvor hører denne hjemme da?

gasser.jpg

 

Hvor kommer denne ledningen fra?

 

Det går ledninger til følgende:

 

- TTV og Overrun ventilene som sitter bak på forgasseren.

Disse ledningene har egne kontakter.

- Til en ventil i bunn av forgasseren, rett under vokstermostaten. Denne tilkobles en ledning som kommer ut sammen med overnevnte ledninger. Mest sannsynlig er det en hvit kontakt.

Vær ops på at denne ikke er sikret og relativt nær bensinslangene, så hvis isoleringen er dårlig her så kan du få en kortslutning.

- På chokehuset går det en ledning til termostaten som sitter i fronten av toppen, den nederste.

- Så har du en jording på toppen av forgasseren.

- På selve manifolden går det også en ledning, denne er til forvarming.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

Men alle de andre ledningene er oppkoblet på andre siden av gasseren.

Kanskje du ser noen feil?

 

men.jpg

 

Tja, det må jeg si..

 

Den med rød kontakt skal til den løse kabelskoen din, ikke slik den er koblet nå.

Den hvite skal kobles på den som den røde er på nå..

 

Hvis jeg husker det så kan jeg ta noen bilder ikveld av hvordan det skal se ut..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det må jeg si..

 

Den med rød kontakt skal til den løse kabelskoen din, ikke slik den er koblet nå.

Den hvite skal kobles på den som den røde er på nå..

 

Den hvite som ligger rett under der eller? Den med hvit og rød ledning? Skal den sammen med den som sitter i den røde kontakta på bildet?

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ledningen du har på forgasseren som ikke går til noe kommer fra et elektronisk varmeelement. Jobben til dette elementet er å hjelpe til å forhindre ising i forgasseren. Skulle gjerne tatt et bilde og vist deg hvordan det skal se ut rundt forgasseren, men har dessverre bilen på utlån for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg bytta sikringen og monterte den grønne vakumbeholderen ble det jammen slutt på at bilen ruser seg opp :)

 

Men etter en god stund begynte den plutselig å fjuske litt ved lavt turtall også ville den ikke gå på tomgang..

 

Hmmm...

 

Hva er feilen NÅ da? Hehe

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har vært nede i bilen å kikka IGJEN..ser noen ledninger som slenger der =) + at jeg har det problemet med at når jeg starter den når det er kaldt går den veldig høyt på turtall ( 3-4000) og etter tenner i kanskje 10-15sek (mulig lenger :S)

leste at jeg kunne prøve å bytte den svarte boksen på forgasseren. men hvilken er det? det er en liten foran som det står Pierburg ( der står det to slanger inn) og bak er det en svart liten boks.... men hvilken skal jeg bytte?

 

hadde tatt bilder men får ikke til å legge inn bilder xD

1987 VW Golf GL 1.8l

 

90fangere(seff) Anlegg :) rå girkule xP

Enn så lenge!kommer masse mer jau =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært nede i bilen å kikka IGJEN..ser noen ledninger som slenger der =) + at jeg har det problemet med at når jeg starter den når det er kaldt går den veldig høyt på turtall ( 3-4000) og etter tenner i kanskje 10-15sek (mulig lenger :S)

leste at jeg kunne prøve å bytte den svarte boksen på forgasseren. men hvilken er det? det er en liten foran som det står Pierburg ( der står det to slanger inn) og bak er det en svart liten boks.... men hvilken skal jeg bytte?

 

hadde tatt bilder men får ikke til å legge inn bilder xD

 

Når du slår på tenninga, hører du da et ganske høyt klikk fra motorrommet, fra bak forgasseren?

Sjekk sikring nr. 17 og 18.

De to ventilene som styrer med kaldstarten sitter bak på forgasseren, ikke foran.

Se på tegningene som ligger på en av første sidene i denne tråden.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du slår på tenninga, hører du da et ganske høyt klikk fra motorrommet, fra bak forgasseren?

Sjekk sikring nr. 17 og 18.

De to ventilene som styrer med kaldstarten sitter bak på forgasseren, ikke foran.

Se på tegningene som ligger på en av første sidene i denne tråden.

 

nei...men problemet er fikset =) så bare glem det :P

1987 VW Golf GL 1.8l

 

90fangere(seff) Anlegg :) rå girkule xP

Enn så lenge!kommer masse mer jau =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka ett nytt problem på min Golf 2 GT 92-mod som jeg trenger litt hjelp med:)

 

Står jeg på tomgang og gir gass, øker turtallet som det skal, og synker jevnt og fint ned til 2000rpm, derifra går det veldig-veldig sent nedover. Lurer seg ned til 1500rmp og tilslutt blir den liggende å jage litt på 1000-1200rmp.

 

Nytt problem som plutselig dukka opp. Noen som har noe enkle kjappe tips for å lokalisere problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka ett nytt problem på min Golf 2 GT 92-mod som jeg trenger litt hjelp med:)

 

Står jeg på tomgang og gir gass, øker turtallet som det skal, og synker jevnt og fint ned til 2000rpm, derifra går det veldig-veldig sent nedover. Lurer seg ned til 1500rmp og tilslutt blir den liggende å jage litt på 1000-1200rmp.

 

Nytt problem som plutselig dukka opp. Noen som har noe enkle kjappe tips for å lokalisere problemet?

 

Din 92-modell har ikke forgasser, men Monojet/monopoint innsprut.

Her har du sensorer i bøtter og spann, så jeg ville tatt meg en skikkelig renserunde på samtlige av disse.

 

Ta av alle kontaktene på spjeldhuset, rens både sensor og kontakt med Elektrorens

Gå over alle ledningene og sjekk at du ikke har kabelbrudd e.l. noe sted.

Så kan du sjekke om pakningen mellom spjeldhuset og innsugsmanifolden er tett.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Mulig tomgangen din stiger til ca. 2000rpm ved start for å så synke ned til tomgang etter 5-10s.

Da virker kaldstartsfunksjonen, men må justeres.

 

Dette er nøyaktig det som skjer på min 1.8, hvordan justerer jeg isåfall den kaldstartfunksjonen?

 

Har lånt bort haynes boka, og akkurat nå som jeg kunne trengt den! :angry:

 

Edit:

Var en tur ute og startet syncroen nå, først så ville den ikke starte og ettertente noen ganger etter at jeg hadde slått av tenning. Når jeg først fikk start så gikk turtallet opp til nesten 2000 omdreininger. Etter hvert som motoren ble varmere så datt turtallet ned til 900 omdreininger.

 

Men bilen fjusker noe og høres ikke 100% god ut, dessuten rykker den veldig når jeg gir gass, og nøler med å øke turtallet. Dvs rykkning og så økes turtallet, nesten som den holder på å kveles eller noe slikt.

 

Så også at det er en løs ledning som dingler over gass-spjeldet, på 1.6'en så går den til en dingseboms som står skrudd inn i godset på forgasseren til venstre for vokstermostaten, denne mangler på 1.8'eren. Såvidt jeg har skjønt så er den til et varmeelement som forhindrer forgasserising?

her.jpg

(PS: ikke min forgasser)

 

Ellers så var chokehuset og kjølevannsslangene glovarme som de skal være, så det tyder ikke på noe tett o-ring i innsuget. Prøvde å lukke igjen gass-spjeldet for hand og da kveltes motoren, ikke noe motstand her, og ikke på 1.6'eren heller. Merkelig...

 

"3/4 point" dåsa trakk seg inn som den skulle, men det så ut som gasshendelen hang igjen, dvs at det ble tydelig klaring/mellomrom mellom den og 3/4 point dåsa, vet ikke om det forklarer noe mer?

 

Huff, trenger noen gode råd her :(

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår