Gå til innhold

mine erfaringer med 2e2 forgasser problemer

Ranger emnet

thor_no

Anbefalte innlegg

Der kom det jeg har hatt i bakhodet! Det som sitter på standard 1.6 Audi 80 / VW Passat fra B1-plattformen var vel meg så vidt bekjent en enkelt Solex PDSIT 35 forgasser med automatchoke. Dette er vel ikke automatchokens flaggskip. Noen som veit om denne gasseren kommer i manuell-utgave, eller om det er mulig å bygge den om? Jeg har tenkt i manuellchoke-baner selv, lenge!

Etter litt Googling ser jeg at disse har kommet både med manuell choke og elektrisk choke.

Videre ser jeg også at det er flere som faktisk ettermonterer disse på eldre Vw motorer.

Ligger en guide for justering her..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 months later...

Jeg har noe lignende problemer på min 89 golf 1,6

når det regner starter bilen bra, men hvis jeg parkerer og går en tur inn på butikken, så når jeg skal starte igjen så tar det lang tid før den tenner, smeller fra motorrommet hvis jeg gir gass.

For en uke siden opplevde jeg dette på nytt, var en lørdag, søndag rørte jeg ikke bilen.

Men på mandag skulle jeg ut å kjøre, fikk ikke start i det hele tatt.

Prøvde å trille ned en lang bakke, motoren "startet", men det gikk ikke an å gi gass.

Fikk tauet bilen tilbake og fikk en til å se på motoren mens jeg prøvde å starte, han sa at det smalt pluss at det kom flammer fra luftboksen/forgasseren.

Noen som vet hva problemet er og hva jeg må gjøre, veldig lei av å være fotgjenger nå.

Endret av peregrin

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe lignende problemer på min 89 golf 1,6

når det regner starter bilen bra, men hvis jeg parkerer og går en tur inn på butikken, så når jeg skal starte igjen så tar det lang tid før den tenner, smeller fra motorrommet hvis jeg gir gass.

For en uke siden opplevde jeg dette på nytt, var en lørdag, søndag rørte jeg ikke bilen.

Men på mandag skulle jeg ut å kjøre, fikk ikke start i det hele tatt.

Prøvde å trille ned en lang bakke, motoren "startet", men det gikk ikke an å gi gass.

Fikk tauet bilen tilbake og fikk en til å se på motoren mens jeg prøvde å starte, han sa at det smalt pluss at det kom flammer fra luftboksen/forgasseren.

Noen som vet hva problemet er og hva jeg må gjøre, veldig lei av å være fotgjenger nå.

Kan være stor mulighet for feiltenning det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være stor mulighet for feiltenning det..

Har funne ut av det. Bytta rotor og fordelerlokk og nå går den igjen. Vil anta at det var kommet fukt i systemet.

Klarer ikke å se noen sprekker i det gamle fordelerlokket, men det kan hende de er mikroskopiske.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider