Gå til innhold

Noen som har prøvd Xenon pærer i 850?

Ranger emnet

242-T5

Anbefalte innlegg

en kamerat har de lyktene, men fikk justert de... ikke hørt noe mer etter det..

er lyset dårlig eller peke de rett i bakken??

er jo uansett tøft med Xenon;)

http://www.dioder.no/catalog/index.php?cPath=23_131_42&osCsid=f792ee399ba42694a3d913f6123d3750

tru det finnes noe billig merker rundt omkring å men..

Jeg har ikke fått justert de ordentlig grunnet at den elektriske lyktejusteringen glepper inne i lykten, det skal jeg jo fikse, men jeg syntes det er litt dårlig styrke på lyset og det blir et rart lysbilde også i forhold til orginallysa.

Kansje jeg skal prøve 100w for å se om det blir bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 watt lyser ikke merkbart bedre! risikerer bare å brenne opp reflektor.

kjøp noen dyrere pærer fra phillips ekler noe.

Jeg kjører med de beste pærene jeg har kunnet skaffe. Jeg snakket med en nå, og han kjørte med pærer fra "Biltema" 100w med blå plast utenpå, de lyste veldig bra sa han.

Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klarglass og kjørte med pærer til 50,- kr stk.

Kjøpte nye Osram silverstar til 190kr stk, såg ingen forsjell.

Men jeg synest heller ikke det er dårlig lys i klarglass lysa. Du kan nemmelig justere dem ganske høyt uten å blende biler.

Men sjekk at pærene står rett i. H1 pærer kan vere litt vanseklig og

få på rett plass inni der, det er jo så forbanna trangt inni der.

Jeg har også vurdert xenon lys på min bil. Men ettersom jeg vil ha bilen mest mulig i lovelig stand vet jeg ikke helt..

Volvo 850 T5 Prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=143411

X: Volvo 240 GL

X: Volvo 940 Gl senere Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ver OPS ved montering av 100w pærer.

Disse krever egentlig mye tykkere ledninger en det som ligger orginalt på 850en. Dere kan oppleve at isolasjonen på ledningene kan smelte å deretter ta til jor. Anbefaler de som vil ha 100w til og legge opp nye tykkere ledninger.

Bare et tips :)

Volvo 850 T5 Prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=143411

X: Volvo 240 GL

X: Volvo 940 Gl senere Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klarglass og kjørte med pærer til 50,- kr stk.

Kjøpte nye Osram silverstar til 190kr stk, såg ingen forsjell.

Men jeg synest heller ikke det er dårlig lys i klarglass lysa. Du kan nemmelig justere dem ganske høyt uten å blende biler.

Men sjekk at pærene står rett i. H1 pærer kan vere litt vanseklig og

få på rett plass inni der, det er jo så forbanna trangt inni der.

Jeg har også vurdert xenon lys på min bil. Men ettersom jeg vil ha bilen mest mulig i lovelig stand vet jeg ikke helt..

Bruker du de manuele høydejusteringene som fulgte med, eller bruker du de orginale?

Jeg fikk problemer med at plastkulen som justeringen sitter i glepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med de beste pærene jeg har kunnet skaffe. Jeg snakket med en nå, og han kjørte med pærer fra "Biltema" 100w med blå plast utenpå, de lyste veldig bra sa han.

Noen som har prøvd?

Ja jeg har prøvd, og de lyste dårligere enn 55watterne jeg hadde fra før :) men varma no jævli

Det funker fint med Xenon, men er kun lov å ettermontere i langlyset. Det er selvfølgelig ikke noe problem å montere i nærlyset heller, helt til en fyr fronter inn i deg, og han skriver i skademeldinga at han ble blenda av deg (selvom han ble det eller ikke), da sitter du igjen med all skyld, og da er det ikke så gøy lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider