Gå til innhold

Fått meg bot 1 meter unna min egen gårdsplass..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Fikk et kjedelig syn når jeg gikk ut til bilen idag. Hadde fått meg ei parkeringsbot. Hadde parkert ca 1 meter unna grensa til gårdsplassen, og stod da derfor på kommunal eiendom. (snuplass). Søppelbilen plagdes med å snu pga dårlig sjåfør, å ringte da kommunen å fikk dem til å skrive ut ei bot å gi meg.. Er dette lovlig? Burde jeg klage?

Håper på svar..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selv med god sjåfør er det noe drit å snu en bil av bossbildimensjoner når noen har parkert helt eller delvis i veien på en snuplass.

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med god sjåfør er det noe drit å snu en bil av bossbildimensjoner når noen har parkert helt eller delvis i veien på en snuplass.

Jeg stod jo da parkert så langt nedi grøfta som jeg kunne.. Hadde kanskje halve delen av hjulene på veikanten. Var en stor lastebil med henger (strøbil) som snudde igår da jeg stod plassert helt lik.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra du fikk bot, er plaget neste hver dag med dette. (er bossbilsjåfør selv)

Jeg kjører møbler, bil i samme str som en bossbil, og jeg er også ofte plaget med idiotiske parkeringer..

Trådstarter: Hvis du har parkert på en snuplass, er jo boten rett.. Snuplasser skal være åpne, det gjelder også rundt snuplassen.. En snuplass med fullt i biler som sperrer "inngangene" er helt ubrukelig..

At noen andre har snudd der tidligere, er ikke det samme som at du har parkert "bra". Tiden flyr når du skal jokke for å komme forbi biler som står parkert dårlig. Selv om det høres ut som om du har parkert bra, så har likevel bossbilsjåføren klaget på deg, og det er det sikkert en grunn til. Mange tenker ikke på at større biler har bl.a. større overheng og lenger hjulavstand, derfor kan en parkering som ikke hindrer en Polo eller en 240 være nok til at en større bil ikke kommer seg forbi, hvis det er snakk om svinging og snuing..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører møbler, bil i samme str som en bossbil, og jeg er også ofte plaget med idiotiske parkeringer..

Trådstarter: Hvis du har parkert på en snuplass, er jo boten rett.. Snuplasser skal være åpne, det gjelder også rundt snuplassen.. En snuplass med fullt i biler som sperrer "inngangene" er helt ubrukelig..

At noen andre har snudd der tidligere, er ikke det samme som at du har parkert "bra". Tiden flyr når du skal jokke for å komme forbi biler som står parkert dårlig. Selv om det høres ut som om du har parkert bra, så har likevel bossbilsjåføren klaget på deg, og det er det sikkert en grunn til. Mange tenker ikke på at større biler har bl.a. større overheng og lenger hjulavstand, derfor kan en parkering som ikke hindrer en Polo eller en 240 være nok til at en større bil ikke kommer seg forbi, hvis det er snakk om svinging og snuing..

Skjønner hva du skal fram til, men saken er jo den at jeg stod egentlig ikke i veien. Var som sagt kanskje 0.5 meter innpå veien og resten stod i grøfta..

Legger ved ei tegning av slik jeg stod parkert:

parkering.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider