Gå til innhold

Hvilken turbo er dette ?!?!

Ranger emnet


v|ncenT^

Anbefalte innlegg

Dra av kompressorhuset og si minste- og største-diameteren på kompressorhjulet... Det som står der sier ikke meg stort ihvertfall...(ikke at jeg ser skikkelig hva det står heller...)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke fler bilder..

 

Selger påstår det er en garett T21 ( GT21 ) men jeg kan ikke si at jeg har hørt om GT21 før, enten så er det GT20/T20 eller GT25/T25 !

 

Håper å få litt mer info fra selger etterhvert..

 

Ingen som greier å gjenkjenne denne noe mer utav bildene ?

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg kan ikke si at jeg skimter det samme som deg men =P

 

Men et annet spørsmål, ser folk skriver både Garett T25 og GT25, men dette er vel den samme turbon, med samme Garett T2 flens, samme turbiner o.s.v, eller er jeg helt på jordet her ?!?

 

Takker for all hjelp :thumb

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den samme nei... flensen inn på eksos er muligens den samme,men en GT25 er et mye nyere design og javnt over en bedre og mer effektiv snurre enn en gammel T25... T25'en er jo såpass gammel at den knapt finnes i sortimentet til Garrett lenger.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligna mye på turboen på Saab'en min.
Jepp,det er nok en orginalturbo av noe slag,men ikke til SAAB'en tror jeg,selv om den ligner... de kom vel ikke med noe annet enn T03 i div konfigurasjoner?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,det er nok en orginalturbo av noe slag,men ikke til SAAB'en tror jeg,selv om den ligner... de kom vel ikke med noe annet enn T03 i div konfigurasjoner?

 

T05 på nyere mellom 90-93 tror jeg det var? Eksos delen lignet iallefall fryktelig på den grusome bøyen som er på Saab. Sjekk bilde på Garaget linken min, så ser du kansje likheten.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T05 på nyere mellom 90-93 tror jeg det var? Eksos delen lignet iallefall fryktelig på den grusome bøyen som er på Saab. Sjekk bilde på Garaget linken min, så ser du kansje likheten.
Har sett noen sånne før...og den ligner ganske mye,ja... største spørsmålet er jo hva den skal brukes til? En T25 av største versjon holder jo bare til såvidt over 250 hk...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En T25 av største versjon holder jo bare til såvidt over 250 hk...

 

Noe som er helt ideelt i mitt tilfelle !

 

Turboen skal brukes på en Fiat Uno Turbo I.E, altså en 1.3liters motor.. Kommer til å bli endel oppgraderinger foruten turbo, effekt messig håper jeg å legge meg på rundt 200hk på hjula ! En T25 skulle gjøre susen i det oppsettet, og gi en fin spoolup, og forhåpentlig ikke noe spesielt ketchup effekt !

 

Linken til prosjektet her : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=119584

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er som tidligere nevnt,at den turboen du la ut bilde av har SAAB-downpipe,så er det en T25 55 Trim... leverer ikke til mer enn (absolutt max) 200 hk på veiva... og det ved 0.8 Bar i trykk. Har kompressorkartet på den,nemlig...klarer bare ca 1 bar før den maxer ut,den..

 

Og,bare så det er sagt,flow/kam/innsugstuning har mye mer å si på spoolup/ketchup/lag enn bare snurra... Jeg hadde brukt en T03 45 Trim eller 50 Trim (cossie) med et 0.36 A/R-hus og steg 2 turbin... Med 45-trim'en så kan den gi deg rundt 210 veivhester ved 1.5 bar trykk, Trim 50'en 300 veivhester ved samme trykk.Men i det siste tilfellet så ville jeg nok kjørt et 0.48-hus og evt St. 1 turbin...litt avhengig av effektiviteten i motoren. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er som tidligere nevnt,at den turboen du la ut bilde av har SAAB-downpipe,så er det en T25 55 Trim... leverer ikke til mer enn (absolutt max) 200 hk på veiva... og det ved 0.8 Bar i trykk. Har kompressorkartet på den,nemlig...klarer bare ca 1 bar før den maxer ut,den..

 

Og,bare så det er sagt,flow/kam/innsugstuning har mye mer å si på spoolup/ketchup/lag enn bare snurra... Jeg hadde brukt en T03 45 Trim eller 50 Trim (cossie) med et 0.36 A/R-hus og steg 2 turbin... Med 45-trim'en så kan den gi deg rundt 210 veivhester ved 1.5 bar trykk, Trim 50'en 300 veivhester ved samme trykk.Men i det siste tilfellet så ville jeg nok kjørt et 0.48-hus og evt St. 1 turbin...litt avhengig av effektiviteten i motoren. :)

 

Takker for kloke innspill !

 

Da blir jo den turboen ganske uaktuell... Men har fått en annen på hånda, dette er en GReddy TD04 T25/T28 Hybrid Turbo. Har denne samme boltmønster osv. som garett sine T25/T28/GT25/GT28 ?

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny manifoild som har denne Garett flensen (T2), så håpet var å bruke den flensen uten fler overganger.. Byttet manifoild etter som den orginale har IHI flens, noe som er helt ubrukelig :thumb

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår