Gå til innhold

Bensinmåler problem

Ranger emnet


Popp

Anbefalte innlegg

Igår stoppa bilen og ville ikke starte etterpå, det hørtes ut som at den ikke fikk bensin, så jeg regna med at det var bensinpumpa eller noe slikt, for jeg hadde jo over kvart tank.. Så jeg fikk bilen taua bilen min på esso, etter 1,5t med feilsøking fant de ut at tanken var tom!! (Ja, jeg vet jeg burde sjekka det selv, men tenkte ikke så langt, og hadde dårlig tid)

 

Hva er det som bruker å være sånn "standard" feil på 700/900 bensinmålerne?

Lett å fikse? Dyrt?

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme en gang med 92 turboen, hadde noen dager før kjørt med det lille lyset på i 10 mil, men denne gangen hadde jeg nesten kvart tank, og bilen fjusket på tomgang. Skulle starte bilen og kjøre hjem fra en kompis, ingenting skjedde. Hadde mange teorier, men tenkte å prøve med bensin for å unngå å drite meg ut, og det gikk..etter at bilen hadde stått der i 3 dager :P

 

Det greieste er å bruke triptelleren til å måle med, er visstnok vanlig problem på 740 og 940..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at jordinga til tankarmaturen er ok fra karrosseriet i bagasjerommet og til selve tankarmaturen.

 

Er den ok så anbefaler jeg å ta ut selve instrumentet og forsiktig fjerne klarlakken på printet og gå over alle loddepunktene (de kan være dårlige selv om de ser fine ut...!)

 

Da tenker jeg det løser seg :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at jordinga til tankarmaturen er ok fra karrosseriet i bagasjerommet og til selve tankarmaturen.

 

Er den ok så anbefaler jeg å ta ut selve instrumentet og forsiktig fjerne klarlakken på printet og gå over alle loddepunktene (de kan være dårlige selv om de ser fine ut...!)

 

Da tenker jeg det løser seg :)

 

Ahh.. fint, må vel ta med mikroskopet ut når jeg har lodding på skola imorgen:)

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår