Vegard Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 En link om samme tema: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=16911 Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by Vegard En link om samme tema: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=16911 Jeg vet...prøvde det der for lenge siden...og det funker faktisk. Men det er ikke bare hastigheten som gjør greia,derimot noe annet som jeg foretrekker å holde for meg selv...vil jo gjerne ha litt business også... :) Rart det ikke er andre som har tenkt litt mere over det der...men det virker jo som porting nå har blitt "kunsten å grave ut mest",istedenfor "kunsten å forme om en kanal til å fløde mer uten stor diameterøkning" ...hva tror du? :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Originally posted by Turboed1 Jeg vet...prøvde det der for lenge siden...og det funker faktisk. Men det er ikke bare hastigheten som gjør greia,derimot noe annet som jeg foretrekker å holde for meg selv...vil jo gjerne ha litt business også... :) Rart det ikke er andre som har tenkt litt mere over det der...men det virker jo som porting nå har blitt "kunsten å grave ut mest",istedenfor "kunsten å forme om en kanal til å fløde mer uten stor diameterøkning" ...hva tror du? :) Er du proff? Tar du på deg porting? Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Originally posted by Vegard Er du proff? Tar du på deg porting? Har da noen ti-talls topper på samvittigheten ja...hva slags topp tenkte du på? :) Har fått pepper fordi jeg ikke graver digre hull som er fine å se på...men kan ikke noe for det,jeg gidder ikke lage topper som kun skal på utstilling. :rolleyes: Porter etter funksjon,ikke "fancy-faktor"... og da hender det at resultatet ser noe ukonvesjonelt ut. Men det virker....:D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Originally posted by Turboed1 Har da noen ti-talls topper på samvittigheten ja...hva slags topp tenkte du på? :) Har fått pepper fordi jeg ikke graver digre hull som er fine å se på...men kan ikke noe for det,jeg gidder ikke lage topper som kun skal på utstilling. :rolleyes: Porter etter funksjon,ikke "fancy-faktor"... og da hender det at resultatet ser noe ukonvesjonelt ut. Men det virker....:D Har en Golf 16V-topp liggende. Har vurdert å gjøre noe med den. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Originally posted by Vegard Har en Golf 16V-topp liggende. Har vurdert å gjøre noe med den. Ikke noe problem det... har tatt et par sånne før :) Hva er målet,sånn effektmessig? :) 16V til Golf...det er 1.8,er det ikke det? Er ikke helt inne i VAG...men motorer er motorer.. Siden du har "turbo? Hvorfor det" i profilen går jeg ut i fra at vi prater sugemotor...? Gatebruk eller reinspikka banebil..? :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by Turboed1 Ikke noe problem det... har tatt et par sånne før :) Hva er målet,sånn effektmessig? :) 16V til Golf...det er 1.8,er det ikke det? Er ikke helt inne i VAG...men motorer er motorer.. Siden du har "turbo? Hvorfor det" i profilen går jeg ut i fra at vi prater sugemotor...? Gatebruk eller reinspikka banebil..? :) Gatebil. Sugemotor. Dyrt? Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by Vegard Gatebil. Sugemotor. Dyrt? Kommer an på hvor mye jeg skal gjøre...porting og fresing av ventiler og seter ligger på ca 6500 for en 16V. Arbeidet innebærer da demontering av toppen, omsliping av ventiler for bedre fløde,ventilsetefresing, porting, modifikasjoner av forbrenningskammer hvis det må til +en real vask i kokeren og montering..evt pakninger og ventilhetter kommer i tillegg. Kan nok virke dyrt,men husk da på at bare portinga alene er over 20 timer...:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by Turboed1 Kommer an på hvor mye jeg skal gjøre...porting og fresing av ventiler og seter ligger på ca 6500 for en 16V. Arbeidet innebærer da demontering av toppen, omsliping av ventiler for bedre fløde,ventilsetefresing, porting, modifikasjoner av forbrenningskammer hvis det må til +en real vask i kokeren og montering..evt pakninger og ventilhetter kommer i tillegg. Kan nok virke dyrt,men husk da på at bare portinga alene er over 20 timer...:) Har du flowbenk? Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by Gollum Har du flowbenk? Min egen er på vei...men jeg har tilgang på en,ja...ellers ville jeg ikke rørt en topp med ild-tang engang. er så lett å drite seg ut på porting...så man må kunne teste. :) Hvordan det..? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Porte 16V... Huff, slitsomt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.