Gå til innhold

Porte?

Ranger emnet


bil

Anbefalte innlegg

Originally posted by Vegard

En link om samme tema:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=16911

Jeg vet...prøvde det der for lenge siden...og det funker faktisk. Men det er ikke bare hastigheten som gjør greia,derimot noe annet som jeg foretrekker å holde for meg selv...vil jo gjerne ha litt business også... :) Rart det ikke er andre som har tenkt litt mere over det der...men det virker jo som porting nå har blitt "kunsten å grave ut mest",istedenfor "kunsten å forme om en kanal til å fløde mer uten stor diameterøkning" ...hva tror du? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Jeg vet...prøvde det der for lenge siden...og det funker faktisk. Men det er ikke bare hastigheten som gjør greia,derimot noe annet som jeg foretrekker å holde for meg selv...vil jo gjerne ha litt business også... :) Rart det ikke er andre som har tenkt litt mere over det der...men det virker jo som porting nå har blitt "kunsten å grave ut mest",istedenfor "kunsten å forme om en kanal til å fløde mer uten stor diameterøkning" ...hva tror du? :)

Er du proff? Tar du på deg porting?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Er du proff? Tar du på deg porting?

Har da noen ti-talls topper på samvittigheten ja...hva slags topp tenkte du på? :) Har fått pepper fordi jeg ikke graver digre hull som er fine å se på...men kan ikke noe for det,jeg gidder ikke lage topper som kun skal på utstilling. :rolleyes: Porter etter funksjon,ikke "fancy-faktor"... og da hender det at resultatet ser noe ukonvesjonelt ut. Men det virker....:D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Har da noen ti-talls topper på samvittigheten ja...hva slags topp tenkte du på? :) Har fått pepper fordi jeg ikke graver digre hull som er fine å se på...men kan ikke noe for det,jeg gidder ikke lage topper som kun skal på utstilling. :rolleyes: Porter etter funksjon,ikke "fancy-faktor"... og da hender det at resultatet ser noe ukonvesjonelt ut. Men det virker....:D

Har en Golf 16V-topp liggende. Har vurdert å gjøre noe med den.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Har en Golf 16V-topp liggende. Har vurdert å gjøre noe med den.

Ikke noe problem det... har tatt et par sånne før :) Hva er målet,sånn effektmessig? :) 16V til Golf...det er 1.8,er det ikke det? Er ikke helt inne i VAG...men motorer er motorer.. Siden du har "turbo? Hvorfor det" i profilen går jeg ut i fra at vi prater sugemotor...? Gatebruk eller reinspikka banebil..? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Ikke noe problem det... har tatt et par sånne før :) Hva er målet,sånn effektmessig? :) 16V til Golf...det er 1.8,er det ikke det? Er ikke helt inne i VAG...men motorer er motorer.. Siden du har "turbo? Hvorfor det" i profilen går jeg ut i fra at vi prater sugemotor...? Gatebruk eller reinspikka banebil..? :)

Gatebil. Sugemotor. Dyrt?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Gatebil. Sugemotor. Dyrt?

Kommer an på hvor mye jeg skal gjøre...porting og fresing av ventiler og seter ligger på ca 6500 for en 16V. Arbeidet innebærer da demontering av toppen, omsliping av ventiler for bedre fløde,ventilsetefresing, porting, modifikasjoner av forbrenningskammer hvis det må til +en real vask i kokeren og montering..evt pakninger og ventilhetter kommer i tillegg. Kan nok virke dyrt,men husk da på at bare portinga alene er over 20 timer...:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Kommer an på hvor mye jeg skal gjøre...porting og fresing av ventiler og seter ligger på ca 6500 for en 16V. Arbeidet innebærer da demontering av toppen, omsliping av ventiler for bedre fløde,ventilsetefresing, porting, modifikasjoner av forbrenningskammer hvis det må til +en real vask i kokeren og montering..evt pakninger og ventilhetter kommer i tillegg. Kan nok virke dyrt,men husk da på at bare portinga alene er over 20 timer...:)

Har du flowbenk?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gollum

Har du flowbenk?

Min egen er på vei...men jeg har tilgang på en,ja...ellers ville jeg ikke rørt en topp med ild-tang engang. er så lett å drite seg ut på porting...så man må kunne teste. :) Hvordan det..?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår