Gå til innhold

Regler for bøttestol i personbil...

Ranger emnet

januz_9

Anbefalte innlegg

FIA godkjente tror jeg er til race bruk eller no. Noen som har peiling på hvordan FK Automotive setene er? helt sjukt hvor mye prisene kan variere

http://www.superstyling.no/shop/product_info.php?cPath=22_181_602&products_id=2309&osCsid=00072200053308a76a71744461a57568

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7250&PHPSESSID=471962f3636b6375a5cce0b20b9c15c1

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 dørs med 2x sabelt stoler og 2x4-punkt sabelt belter, og sålenge det sitter bra hadde ikke dem noe betydning på eu-kontroll, men kanskje han bare var snill :)

Iallefall mener jeg å ha hørt at man har lov til å ha bøttestoler sålenge man har orginalbeltene der ?

(Ps: Jeg har ikke vippbar rygg...)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Jeg var i kontakt med BT fordi jeg skal vise frem bil nr to for godkjenning. Den er svensk import. Da står det gamle bmw bøttestoler i denne. Han sa det var ingen problem så lenge de så at dette satt bra, gode skinner og sveiser+bolter. Org. setebeltet kan også brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sann.. man kan ha åssen sete man vil (skjønn poenget mitt) visst du skal ha 3-pungts belte, altså orginalt belte og en sparco stol f.eks. så må du sørge for at belte spenna (den man trer beltet nedi for og låse beltet) sitter fast i karroseriet (gulvet selvsakt) da er det ikke noe synet skulle ha sakt når det skal godkjennes. MEN visst du på død og liv skal feste belte spenna i selve sparco stolen så ma stolens understell være SVEISET fast i gulvet!!

P.S husk at det ikke er lov med bøtte stoler som har sideflaps (beskyttelse vet hodet) siden dette hindrer sidesynet til sjåfør. (man får også tak i 4-pungts belte som kan godkjennes av synet men da må de være festet i noe som er evt. sveiset fast i karroseri.. du kommer også langt visst alt sammen er tuv godkjent..men dette er ikke et must!! mvh stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en bil med 4/5 dører kan du ha åssen stoler du vil sålenge de sitter godt fast og de kan skyves frem og tilbake.. Du må bruke org seler når du kjører på offentlig vei, men de sier ikke noe om du har 4 punkt seler montert i tilegg.

På en 2/3 dørers bil må du enten ha stoler med knekk i ryggen eller regge den som toseter.. Samme regler med selene..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider