kakarlsen Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Skaffet meg en for en stund siden en pent brukt '97 Peugeot 306 (sedan) som i og for seg er helt grei, men gammel kasettradio og lekebutikkhøyttalere er dårlige greier. Jeg er egentlig totalt nybegynner når det gjelder bilstereo, så jeg trenger litt veiledning. Har i første omgang bare tenkt på spiller + et skikkelig frontsett, så får jeg heller utvide når jeg har mer tid til overs. Hadde oprinnelig sett meg ut denne spilleren: Pioneer DEH-P6800MP, men så ser jeg at en del anbefaler tre linjeutganger, og da ramlet jeg over denne: Alpine CDA-9853R. Er Alpinespilleren et veldig mye bedre kjøp? Til frontsett har jeg - etter å ha forhørt meg litt her og der - endt opp med dette: Soundstream Lil'Wonder LS.60C, kombinert med Soundstream LW2.240. Har også tittet litt på Focal. Da begynner det å krype opp mot 8000,- før man legger til alt av kabler og annet jall, og noe høyere opp enn det tror jeg nok ikke at jeg vil. Og... så veldig mye mer en det har jeg ikke tenkt med det første. Det blir nok mer, men ikke før tidligst til sommeren '07. Kan jo også nevnes at det går de aller fleste musikksjangre untatt trance, dance, techno... Hadde vært greit å høre om noen hadde noen innvendinger, evt. andre anbefalinger. Edit: Argh, Pioneerspilleren HAR jo tre linjeutganger. Må ha sett på en annen modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Ser veldig okay ut dette. Eneste er vell att du kanskje skulle valgt en forsterker som leverer litt mer power, gjerne soundstream Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Skaffet meg en for en stund siden en pent brukt '97 Peugeot 306 (sedan) som i og for seg er helt grei, men gammel kasettradio og lekebutikkhøyttalere er dårlige greier. Jeg er egentlig totalt nybegynner når det gjelder bilstereo, så jeg trenger litt veiledning. Har i første omgang bare tenkt på spiller + et skikkelig frontsett, så får jeg heller utvide når jeg har mer tid til overs. Hadde oprinnelig sett meg ut denne spilleren: Pioneer DEH-P6800MP, men så ser jeg at en del anbefaler tre linjeutganger, og da ramlet jeg over denne: Alpine CDA-9853R. Er Alpinespilleren et veldig mye bedre kjøp? Til frontsett har jeg - etter å ha forhørt meg litt her og der - endt opp med dette: Soundstream Lil'Wonder LS.60C, kombinert med Soundstream LW2.240. Har også tittet litt på Focal. Da begynner det å krype opp mot 8000,- før man legger til alt av kabler og annet jall, og noe høyere opp enn det tror jeg nok ikke at jeg vil. Og... så veldig mye mer en det har jeg ikke tenkt med det første. Det blir nok mer, men ikke før tidligst til sommeren '07. Kan jo også nevnes at det går de aller fleste musikksjangre untatt trance, dance, techno... Hadde vært greit å høre om noen hadde noen innvendinger, evt. andre anbefalinger. Edit: Argh, Pioneerspilleren HAR jo tre linjeutganger. Må ha sett på en annen modell. Jeg mener du har valgt av det bedre i denne prisklassen, så har da ikke noe å si. annet en Pioneer og Soundstream, Vil gi deg bra lyd til det meste av musikk. Jeg vil også mene att forsterkeren er mer en kraftig nok, til de høyttalera, selv om forsterkeren gir "bare" 60W Dette sette gir deg mye glede, og med store muligheter for oppgradering senere, til monoblokk og sub. (hold deg vidre til Soundstream, da du først har dratt den linja) Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isak Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 har hørt samme oppsettet i denne bilen: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=133111 beste jeg har hørt i bil hittil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kakarlsen Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Høres lovende ut, takk for tilbakemelding. Noen som har erfaring med netonnet.no? De har i hvertfall Pioneerspilleren til en grei pris: Pioneer DEH-P6800MP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kakarlsen Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Da er det like før jeg slenger inn en bestilling, men jeg trenger en del kabler og annet stash. Er et slikt sett noe å satse på, eller lønner det seg å kjøpe alt separat? kabelsett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Det så jo greit ut dette der da, men hvis jeg var deg så haddfe jeg gått for tykkere strømmkabler, og lagt opp 3 signal kabler med en gang. men utstyret gennerelt er jo meget bra som jeg har forstått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kakarlsen Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Tre sett signalkabler hadde jeg tenkt uansett. Takk for tipset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg