Gå til innhold

Forskyvet bakaksel

Ranger emnet


volvoRsport

Anbefalte innlegg

Har sett på en 940 som har fått forskyvet bakakselen en god del mot høyre da den har slått inni en kant. Bilen skulle inn på verksted å få byttet bakaksel før den ble solgt. Men det jeg lurte på var om det eventuellt er noe annet som kan ha blitt ødelagt etter sammenstøtet, og eventuellt noe jeg burde sjekke etter?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på en 940 som har fått forskyvet bakakselen en god del mot høyre da den har slått inni en kant. Bilen skulle inn på verksted å få byttet bakaksel før den ble solgt. Men det jeg lurte på var om det eventuellt er noe annet som kan ha blitt ødelagt etter sammenstøtet, og eventuellt noe jeg burde sjekke etter?

 

Takker for svar :)

 

sikkert bøyd staget, hvis navn jeg ikke husker, som går diagonalt mellom karrosseri og bakaksel.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sjanse for at panhardstaget som er bøyd/ødelagt ja...

Har sett flere som har kjørt borti og sladda kraftig borti en fortauskant etc, og der var bakasklingen hel, men panhardstaget derimot, det var ikke helt bra...

 

Selvfølgelig kan jo akslingen ha fått seg en støkk, men er jo fort gjort å sjekke opp staget...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender at hjul lagra fyker også... Hvis det er helt forjævlig mye hadde jeg kansje sett over momentstaga også, men da må panharden ha ryki eller noen av innfestningene om det har skjedd no m dem...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staget har vel en liten bøy originalt, så det kan vel ha rettet/strekt seg ut da?

 

ja,sant det at det har en svak bøy. mitt fikk en heftig bøy ,og mellomakselen lå å gnagnde i tanken. Men siden spørsmålet til trådstarter henviser til motsatt vei, så kan den ha førskjøvet seg i bærearmene eller strekt panhardstaget. hvis han er heldig kan det hende bilen bare er litt "lavere" på rompen slik at stanget enda er uskadet (når du senker bilen, så går bakakselen litt til høyre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår