Gå til innhold

En mer seriøs Db Drager? :)

Ranger emnet

morten pettesen

Anbefalte innlegg

pent pent.. menneh, så på forsterkerene han brukte.. 120A sikringer på 2000w forsterker? stemmer dette da eller var det noe jeg gikk glipp av? :O

Jepp, la merke til det selv.

Litt skeptisk til de forsterkerne egentlig, så veldig pinglete ut til å være 2 kW...

Nok effekt blir det uansett til de elementene :)

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les GODT i denne tråden :

http://www.talkaudio.co.uk/vbb/showthread.php?t=184927

6*40..... 3 stk er gjemt for og stilfredstille regler i MECA........

da blir det hele litt mere mulig liksom :)

Det epifant nevner over skal vel strengt tatt ikke gå ann i og med at usamps bruker CEA2006 standarden.. Om det da ikke går ann og omgå den regelen??leste noe om at kun "main power output" må oppgis målt etter CEA2006reglene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte helt feil der ja :wonder: Dersom de følger CEA-standarden blir det galt slik codegen helt korrekt påpeker. Jeg tustet av en eller annen grunn med det faktum at mange bruker endel mer enn 14.4 V, og tenkte aldri på at det er US Amps selv som har oppgitt 2000 W :rolleyes:

Men dersom det er SEKS stk. 40 A sikringer stiller det seg jo annerledes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

tar man antall amp og ganger med 14.4v så får man vite hva en forsterker kan gi ut på d maximale i rms. dette fikk jeg vite av en elektriker som testet ut hva min forsterker ga ut i rms. dette regnestykke er nesten 100% riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det fungerer svært dårlig som regnestykke du...

Må jo også huske at en forsterker har tap, den bruker strøm til å generere effekten.

så altså en digital amp kan kanskje yte 80%, dvs at 80% av svaret du får kan regnet som rms effekt.

mens på en analog forsterker er det 50% sånn ca..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider