Gå til innhold

En hyllest for volvo folket.!

Ranger emnet

JokkmokkTurbo

Anbefalte innlegg

er no ofte man ser andre bilmerker vord dei har brukt volvo-deler for å få det til å halde..1031 bakakslen er no populær og volvo rødblokk-motorene..ta for eksempel hilmersson racing sin opel manta A den har no volvo motor:)

ogso er det no volvo som har godt lengst i verden..vist den ikkje har blitt slått i det siste? her er iallefall sitat ifra ginnes record bok:

"STØRSTE KJØRELENGDE: Den største kjørelengden for en bil er 3 029 685km inntil april 2001. Bilen er en 1966 Volvo P1800S, eid av Irvin Gordon i USA. Han

kjøpte bilen i 1966 og brukte den daglig på en 201km kjørerunde til sitt arbeid. I 1998 sa han at den fremdeles føles som en ny bil."

http://www.hilmersson-racing.com/

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er no ofte man ser andre bilmerker vord dei har brukt volvo-deler for å få det til å halde..1031 bakakslen er no populær og volvo rødblokk-motorene..ta for eksempel hilmersson racing sin opel manta A den har no volvo motor:)

ogso er det no volvo som har godt lengst i verden..vist den ikkje har blitt slått i det siste? her er iallefall sitat ifra ginnes record bok:

"STØRSTE KJØRELENGDE: Den største kjørelengden for en bil er 3 029 685km inntil april 2001. Bilen er en 1966 Volvo P1800S, eid av Irvin Gordon i USA. Han

kjøpte bilen i 1966 og brukte den daglig på en 201km kjørerunde til sitt arbeid. I 1998 sa han at den fremdeles føles som en ny bil."

http://www.hilmersson-racing.com/

utrolig... 3millioner km!

stygglig mye det. Hvilken guinness rekordbok var dette i ?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres for meg ut som en videreføring av bilfabrikantenes ideer

Du kunne jo kjøpe Volvo med Renault, WV og Mitsubishi motorer

Ford med Volvo og Mazda motorer

og Saab med DKW (en av merkene som ble Auto union, altså Audi) Ford og Opel motorer.

Personlig tror jeg kanskje at det var mer motorbyggeren enn motoren som var problemet her (og da må jeg legge til at jeg alikevel finner Cossie motorene endel "overhypet") ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig... 3millioner km!

stygglig mye det. Hvilken guinness rekordbok var dette i ?

hysker ikkje vilken årstal den var ifra.. var en bok eg fann på skulen for nåkre år sida..så klipte det ut og har hadt det i lommeboka sida..kjekt å ha for hand når folk prøver å kritisere volvo:D men utifra utklipet så må det vore en ta bøkene etter 2001..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hysker ikkje vilken årstal den var ifra.. var en bok eg fann på skulen for nåkre år sida..så klipte det ut og har hadt det i lommeboka sida..kjekt å ha for hand når folk prøver å kritisere volvo:D men utifra utklipet så må det vore en ta bøkene etter 2001..

Nyeste info:

It had covered in excess of 3,572,342 km (2,219,751 miles) by March 2004, and passed the 4,000,000 kilometers (km) (2,485,484 mile) mark in September 2006

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kar som kjører 160000 km i året og er så pedantisk som denne fyren hadde klart dette uansett vilken bil han hadde hatt, (Kanskje med unntak av Lada og Skoda fra tiden før VW satte inn ressurser i selskapet)

Mener dessuten og ha sett et sted en artikkel om en Hyundai Pony som visstnok skal ha tilbakelagt et par mill km på vei i Equador

noe som ivertfall imponerer meg siden jeg tviler på at veinettet der er av spesielt høy standard (men de slipper kanskje at bilene blir spist opp av rust pga av saltede veier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider