Gå til innhold

Bygge basskasse med plexiglass "vindu"

Ranger emnet

Dammed

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvor tykk plexiglasset må være hvis jeg skal f.eks lage baksiden av basskassa i plexiglass.

Og hvorfor skal man ikke ha elementene og portene på motsatt side?

Tenkte å lage baksiden i plexiglass, framsiden skal elementene være festet i, men jeg tenkte å ha portene i plexiglasset, hvis portene er leange nok vil ikke det ha samma effekt?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet hvordan han får den kassa helt tett uten at det syns? :) Bruker han no gjennomsiktig lim eller no? I tilfelle hva kan man bruke til slikt? Og hvordan får man egentlig laget skruehull og strammet skikkelig uten att glasset sprekker?

Beklager at jeg spørr veldig mye i tråden din her Dammed, håper du lurer på noe av det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik fks...sveiset jernramme i ønsket størrelse først,boret hull rundt ramma,og til slutt limte jeg glasset til ramma med frontrute lim..mitt glass er 10mm.

Bilde035.jpg[/img]

Bilde051.jpg[/img]

og til slutt kan det bli seende sån ut.

DSC_01151024r-1.jpg[/img]

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrur ikke glasset, du liker det i sikaflex/tec7 el.l., det holder lenge. Og det ikke nødvendig å tette kassa noe ekstra om du har kappet platene til kassa skikkelig:)

Hehe, kunne ikke helt skjønne hvordan man skulle gjøre det serru :) Grunnen til at jeg spurte var at jeg så det bildet her, men der har han vel brukt plexi:

http://www.nautiluz.net/bilder/album1/10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag hjelp til her.........:hide

Per....

Hæ? Hvem? hva?

Joda, bruk glass og lim det fast med sica/tec-7.

Jeg pleier å male en svart kant på glasset så ikke limet synes, men i en basskasse er det tøft å ha glasset inni kassa, liggende i en fals.

Kan ikke du slenge inn et bilde av gulvet ditt da Per?

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider