Gå til innhold

Bygge basskasse med plexiglass "vindu"

Ranger emnet

Dammed

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det med filten var ikke helt dumt nei... Tror jeg kommer til å bruke filten for å beskytte glasset elelr finne en glassekspert som har et genialt billig glass som er 100% ripefritt. :P

tror jeg kommer til å bruke 8-10mm glass eller noe, vil være på den sikre siden. Kan evnetuelt sjekke med glassmesteren hvor mye glass virkelig råler han kan sikkert komme med maks vekt i kg. ;)

Et spm gjenstår:

Hvor mye vil det koste å få det laget en slik bagasje som cossie power har hos bassbrothers eller et lignende firma? (btw. skal ikke lage likt, men likte utgangspunktet. ;) )

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare bruke glass med sånn slags plastikk inni? Sånn glass de bruker i bilglass og sånt. Bare ikke så tykt som det frontruta er da. Når vi drev med glasskjæring på skolen, så testa vi ut et sånt glass. Vi sto og banka alt vi klarte med hammer på det, og det gikk ikke sund. Ble bare mange sprekker i det. Akkurat som bilfrontrute. Det går ikke i tusen knas uansett. Er vel forskjellige tykkelser på de glassene også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med filten var ikke helt dumt nei... Tror jeg kommer til å bruke filten for å beskytte glasset elelr finne en glassekspert som har et genialt billig glass som er 100% ripefritt. :P

tror jeg kommer til å bruke 8-10mm glass eller noe, vil være på den sikre siden. Kan evnetuelt sjekke med glassmesteren hvor mye glass virkelig råler han kan sikkert komme med maks vekt i kg. ;)

Et spm gjenstår:

Hvor mye vil det koste å få det laget en slik bagasje som cossie power har hos bassbrothers eller et lignende firma? (btw. skal ikke lage likt, men likte utgangspunktet. ;) )

hva det koster for ett sån bygge i kroner å øre vet jeg faktisk ikke,det er MYE jobb med det du ikke ser i det bagasje rommet...alt sitter skrudd fast i en sveiset jernramme,forsterkerne ligger i en alu kasse som er skrudd i den rammen igjen,alt er gjenget og skrudd sammen med en go passform,så alt kan taes ut på kort tid. Det er Kenneth.b her på forumet som har laget "dekkslene" som du ser i bagasje rommet,alt du ikke ser har jeg laget selv......så skal du sette bort den jobben til noen som tar 3-500kr timen,så det blir det ganske dyrt ja!

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glass tåler mer enn man tror ja. Plexi glass, det er ikke fult så god egnet egentlig.

Skal man ikke bruke glass, da ville jeg anbefalt lexan glass. Dette er som plexi glass, men det er mye stivere, vankeligere å knekke, vanskeligere å få riper i, og generelt bedre egnet for vibrasjoner, noe som sikkert vil komme i bass kassen din ;)

90' Ford Sierra 2wd DOHC-T

05 Jumpy

X-Diverse

***Ford***

Lenke til kommentar
Del på andre sider