Mr Deej Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 synd at ingen gjorde noe med tilskuerne før så kanskje vi kunne beholdt gruppe B http://youtube.com/watch?search=&mode=related&v=OtMmze0KM6Q Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Tror ikke vi hadde hatt gr. b rally idag selvom den Forden ikke hadde meid ned de folka. Hvertfall etter hva jeg vet var det mest pga ulykken til Henri Toivonen og Sergio Cresto i Deltan dems da de kjørte utfor en skråning så bilen tok fyr og brant opp begge før noen rakk å komme til ulykkesstedet. Bilene var jo blitt ALT for raske og ustabile for skogsveiene. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Jeg har hele den filmen der :) PERVERST! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Tror ikke vi hadde hatt gr. b rally idag selvom den Forden ikke hadde meid ned de folka.Hvertfall etter hva jeg vet var det mest pga ulykken til Henri Toivonen og Sergio Cresto i Deltan dems da de kjørte utfor en skråning så bilen tok fyr og brant opp begge før noen rakk å komme til ulykkesstedet. Bilene var jo blitt ALT for raske og ustabile for skogsveiene. eyy.. Rallyfolka kjører jo av veien idag også. At bilen begynte å brenne er vel heller en kontruksjonssvakhet enn en bivirkning av brutal motor. Anyway så er rally idag direkte kjedelig i forhold til å se på de litt mer ville gruppe B bilene. Er jo restriktorer i hue og ræva, 700nm og 300hk er jo helt teit. Ingen motorer som skal være sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggaren Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Tror ikke vi hadde hatt gr. b rally idag selvom den Forden ikke hadde meid ned de folka.Hvertfall etter hva jeg vet var det mest pga ulykken til Henri Toivonen og Sergio Cresto i Deltan dems da de kjørte utfor en skråning så bilen tok fyr og brant opp begge før noen rakk å komme til ulykkesstedet. Bilene var jo blitt ALT for raske og ustabile for skogsveiene. Det var bare dråpen som fikk det hele til og renne over, tok vel to:wonder: dager før de fant dem. Men se det på denne måten, hadde gruppe b vært like legendarisk i dag hvis de forsatt hadde holdt på? Er ikke like mye sjarm over en Impreza eller 307 med 400+ hester som en 205 eller Quattro med flere hester en det som egentlig er sunt. Siter -1994 Opel Corsa 1.4 Swing -2000 Yamaha TDR 125 x1987 Volvo 240 GL x1985 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 eyy..Rallyfolka kjører jo av veien idag også. At bilen begynte å brenne er vel heller en kontruksjonssvakhet enn en bivirkning av brutal motor. Anyway så er rally idag direkte kjedelig i forhold til å se på de litt mer ville gruppe B bilene. Er jo restriktorer i hue og ræva, 700nm og 300hk er jo helt teit. Ingen motorer som skal være sånn. Altså, det var vel ikke snakk om bare en konstruksjonssvakhet tror jeg. For de fløy utfor en skrent, som i fjellskrent. Tror lite på at en moderne rallybil hadde tålt det noe bedre egentlig. Om det hadde vært noen funksjonærer eller abulanse folk der, kunne kanskje utfallet blitt litt annerledes. Men, grunnen til at FISA stengte gr. b rally var på grunn av at utviklingen og hestene hadde gått ut av kontroll. For når bilen får hester opp imot 6-700 så nytter det nesten ikke å kjøre på skogsveier, siden menneskeøyet ikke greier å fokusere kjapt nok osv. Så hovedproblemet var vel egentlig de som satt bak rattet. Er ikke helt sikker på dette, men har lest noe om at Henri Toivonen hadde influensa og da hadde tatt noen medisiner for å klare å delta i rallyet. Det var bare dråpen som fikk det hele til og renne over, tok vel to:wonder: dager før de fant dem. Men se det på denne måten, hadde gruppe b vært like legendarisk i dag hvis de forsatt hadde holdt på? Er ikke like mye sjarm over en Impreza eller 307 med 400+ hester som en 205 eller Quattro med flere hester en det som egentlig er sunt. Nei, de kom bare en liten stund etter ulykken, siden de så røyken fra brannen.Tror nok at noe sånt kom til å skje uansett, hvis ikke med Henri, så med en annen. Gr. b hadde sannsynligvis ikke overlevd en sessong til uansett. Sier ikke at jeg ikke liker gr. b. Det er MYE tøffere å se på enn dagens WRC. Og de er dessuten mye tøffere sånn utseende messig. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Nei, de kom bare en liten stund etter ulykken, siden de så røyken fra brannen. Tror nok at noe sånt kom til å skje uansett, hvis ikke med Henri, så med en annen. Gr. b hadde sannsynligvis ikke overlevd en sessong til uansett. Sier ikke at jeg ikke liker gr. b. Det er MYE tøffere å se på enn dagens WRC. Og de er dessuten mye tøffere sånn utseende messig. Dessuten kom Gruppe S også men den klassen gikk vekk også. Å Gr.A8 (det som heter WRC. Den dag idag) kom også når Gr.B forsvant. Men for å si det sånn. En Gr.B bil idag går ikke fortere enn en Gr.A8/Wrc-bil. Gr.N4 begynner også å bli ganske heavy nå. Ser jo hva man får godkjent i de bilene nå. 330mm bremseskiver som man også bruker i Gr.A, masse carbon for å få ned vekt, hydralisk brekk, ha bensintanken i bunn av bilen for å få ned vekta og få bedre geometri i bilen og m.m. Dagens rallybiler er ganske raske de å. Ifforhold til "raske" Gr.B biler som kun gikk rett frem Mvh CalibR Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Helt helt verst! Gruppe B står egentlig som et ganske bra ikon på åttitallet generelt... Gøy så lenge det varte, men det måtte nødvendigvis ta slutt en gang. ;) Når det er sagt begynner jeg ikke å følge med på dagens WRC før elektroniske differ blir forbudt og det blir påbudt med låst/100% senterdiff og bakdiff. Hihi Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggaren Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Nei, de kom bare en liten stund etter ulykken, siden de så røyken fra brannen. Tror nok at noe sånt kom til å skje uansett, hvis ikke med Henri, så med en annen. Gr. b hadde sannsynligvis ikke overlevd en sessong til uansett. Sier ikke at jeg ikke liker gr. b. Det er MYE tøffere å se på enn dagens WRC. Og de er dessuten mye tøffere sånn utseende messig. Tenker sikkert på en annen ulykke jeg:wonder: Siter -1994 Opel Corsa 1.4 Swing -2000 Yamaha TDR 125 x1987 Volvo 240 GL x1985 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Dessuten kom Gruppe S også men den klassen gikk vekk også. Å Gr.A8 (det som heter WRC. Den dag idag) kom også når Gr.B forsvant. Men for å si det sånn. En Gr.B bil idag går ikke fortere enn en Gr.A8/Wrc-bil. Gr.N4 begynner også å bli ganske heavy nå. Ser jo hva man får godkjent i de bilene nå. 330mm bremseskiver som man også bruker i Gr.A, masse carbon for å få ned vekt, hydralisk brekk, ha bensintanken i bunn av bilen for å få ned vekta og få bedre geometri i bilen og m.m. Dagens rallybiler er ganske raske de å. Ifforhold til "raske" Gr.B biler som kun gikk rett frem Mvh CalibR Jeg tror nok at gr. b bilene fortsatt er et kneppe raskere på rette strekkninger. Men, de "banene" de kjørte den gangen er ikke sånn som idag. Er MYE mer svinger osv idag enn før. Og der er jo dagens rally bil overlegen de gamle. De tar svinger mye bedre enn gr. b biler. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daruu Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 http://www.youtube.com/watch?v=XAEulbG3G8Q Måtte bare legge inn den... RS200 opp i flammer... med de samme som kjørte inn i folkemengden (tror jeg) Litt OT, men hvis du vil kjøre grubbe b biler på spill, er det ett par av dem på colin mcrae rally 2005, og på Gran turismo 4 Siter - 1989 Volvo 740 GL - Brukis - 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggaren Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 http://www.youtube.com/watch?v=XAEulbG3G8QMåtte bare legge inn den... RS200 opp i flammer... med de samme som kjørte inn i folkemengden (tror jeg) Litt OT, men hvis du vil kjøre grubbe b biler på spill, er det ett par av dem på colin mcrae rally 2005, og på Gran turismo 4 Er et par på wrc evolved også. Siter -1994 Opel Corsa 1.4 Swing -2000 Yamaha TDR 125 x1987 Volvo 240 GL x1985 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Jeg tror nok at gr. b bilene fortsatt er et kneppe raskere på rette strekkninger.Men, de "banene" de kjørte den gangen er ikke sånn som idag. Er MYE mer svinger osv idag enn før. Og der er jo dagens rally bil overlegen de gamle. De tar svinger mye bedre enn gr. b biler. Baner? Man kjører ikke på "baner". Man kjører strekker. Spessial Etapper (SS1, SS2, SS3 osv) og Super Spesial Etapper (SSS). Jo, de er sånn som idag. Se på Rally Finland og Tyskland. Der går det fort. Men klart. De har senka gjennomsnittsfarten også pga sikkerhet ja. Men går fort Mvh CalibR Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyttekassa Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 jeg tror at hadde det ikke vært for at de fant på gruppe a/wrc hadde vi ikke hatt rally i det hele tatt i dag... Siter Bruksbil: Golf 5 TDI 4-motion Banebil: Audi 90q (x-audisentrum) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg