tomas72 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Hvordan kan jeg gå fram for å lage en "embossed" logo i vinylen når jeg trekker en kasse? Er det noen her som har gjort dette? Her er ett par eksempeler på hva jeg mener: Siter Honda Civic EX 06 Konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Kutte ut i tykk papp, pvc, masonitt e.l. og trekke med vinyl oppå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomas72 Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Kutte ut i tykk papp, pvc, masonitt e.l. og trekke med vinyl oppå :) Er det bare å passe på å bruke nok lim? Hvilken type lim er best? Siter Honda Civic EX 06 Konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Kutte ut i tykk papp, pvc, masonitt e.l. og trekke med vinyl oppå :) Er det vanskelig å få med alle konturene da? F.eks bruke baksiden på en vanlig middagskniv og føre langs kantene? (Ja vet det var dårlig eksempel!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Bruk alle typer glatte kanter, feks middagskniver, baksiden av kulepenn osv osv Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Anbefaler bruk av Fishbone for å stryke fast vinyl og InstallBay rødt kontaktlim anbefales til slike kompliserte oppgaver, da det meste annet kontaktlim på markedet garantert vil løsne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 InstallBay rødt kontaktlim anbefales til slike kompliserte oppgaver, da det meste annet kontaktlim på markedet garantert vil løsne. Nå synes jeg at du tar munnen litt for full her. Det finnes mye bra kontaktlim på markedet som helt klart holder følge med det som dere tapper på små bokser. Å kalle dette for en "komplistert oppgave" er også å ta litt for mye i. Å legge en tekst under vinyl eller teppe er en grei jobb som de fleste klarer dersom de bruker en god kontaktlim og følger dennes bruksanvisning. Ikke la dere skremme av denne løsningen så sett i gang! "Bygg og vær glad!" Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Hvordan kan jeg gå fram for å lage en "embossed" logo i vinylen når jeg trekker en kasse? Er det noen her som har gjort dette? Her er ett par eksempeler på hva jeg mener: Det som er viktg er at du bruker et matteriale som er forholdsvis hardt og som limet fester på. Har selv brukt gulvbelegg, med godt resultat. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomas72 Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Å legge en tekst under vinyl eller teppe er en grei jobb som de fleste klarer dersom de bruker en god kontaktlim og følger dennes bruksanvisning. Så man kan oppnå samme effekten hvis man legger teppe også? Bør man bruke høyere belegg/papp under teppet i forhold til vinyl? Siter Honda Civic EX 06 Konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Ville ha sagt 1 mm til vinyl og 2 mm til teppe. Kommer an på tykkelsen på teppet men dette kan du jo prøve deg frem til. En prøve kan du lage vet du. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Nå synes jeg at du tar munnen litt for full her.Det finnes mye bra kontaktlim på markedet som helt klart holder følge med det som dere tapper på små bokser. Å kalle dette for en "komplistert oppgave" er også å ta litt for mye i. Å legge en tekst under vinyl eller teppe er en grei jobb som de fleste klarer dersom de bruker en god kontaktlim og følger dennes bruksanvisning. Ikke la dere skremme av denne løsningen så sett i gang! "Bygg og vær glad!" Mvh Pål dette er nok ikke så komplisert nei, men verktøyet som Pål viser til her er genialt til slike jobber, å joda det finnes mange typer kontaktlim , men jeg tror det er du som tar munnen full når du sier det finnes mye bra kontaktlim på markedet:) jeg har prøvd mye rart å fått mange rare resultater også:) enden på visa er fortsatt dette limet..:) å vi må ikke tappe det på "små" bokser om du har lyst på større kvanta:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Lurer bare på om dette lar seg gjøre hvis man trekker om dashbord..:wonder: Per.... Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Et godt eksempel på hva som skiller godt og dårlig kontaktlim er vedheft ved ekstrem varme, slik det f.eks blir på et dashbord en varm sommerdag. Der må selv kontaktlimet til høyt respekterte 3M gi tapt. Så jo, det finnes svært mye dårlig lim å få kjøpt. Og hvorfor ikke kjøpe noe som virker, isteden for å prøve seg frem med relativt dyrt utfall om det går åt helvete? Men det skal sies at er det filt/teppe som skal limes, så stilles det langt lavere krav til limet enn ved f.eks liming av vinyl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Å kalle dette for en "komplistert oppgave" er også å ta litt for mye i. Å lage en slik logo på en plass som er utsatt for mye varme og som skal se perfekt ut i flere år er vel kanskje ikke så komplisert, men det krever litt ekstra jobb og man må være nøye med utvalg av logo, produkter og fremgangsmåte. Det er viktig at limet er akkurat passe tørt før det en begynner å legge og det er ekstremt viktig å ta seg god tid å stryke vinylen godt fast i alle negative profiler, så det får skikkelig vedheft og ikke løsner ved første fullmåne:) Vår erfaring med produktene er vår garanti til kunden at dette er ting som fungerer bra og holder lenge. Når du får litt mer eraring morell, så kan du også uttale deg:) PS: ja, jeg tygger alt jeg kan, for munnen er alt for full:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Å lage en slik logo på en plass som er utsatt for mye varme og som skal se perfekt ut i flere år er vel kanskje ikke så komplisert, men det krever litt ekstra jobb og man må være nøye med utvalg av logo, produkter og fremgangsmåte. Det er viktig at limet er akkurat passe tørt før det en begynner å legge og det er ekstremt viktig å ta seg god tid å stryke vinylen godt fast i alle negative profiler, så det får skikkelig vedheft og ikke løsner ved første fullmåne:) Vår erfaring med produktene er vår garanti til kunden at dette er ting som fungerer bra og holder lenge. Når du får litt mer eraring morell, så kan du også uttale deg:) PS: ja, jeg tygger alt jeg kan, for munnen er alt for full:) hvis dere tror det eller ikke, men jeg prøvde med Biltema sin spraylim men ikke biltema teppe og det endte med at det var teppet som måtte gi seg når jeg skulle ta det av neste dag. så noe på biltema er faktisk meget bra. og limet kostet 39,90 for en boks,i motsetning til 2-300 for en tilsvarende. så jeg ville ha anbefalt at du prøvde det før dem andre produktene, så hadde du fått prøvd det. min logo logo ble faktisk ganske bra til å være første gangen og da brukte jeg en tykk kartong(ikke spør meg omm tykkelsen). jeg lagde en enkel Morel logo. Men jeg kan ikke si hvor lenge den er slik og hvor godt den tåler varme, men førsteintrykket var værtfall lovende.:batman: :batman: :batman: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg