Gå til innhold

Lage "embossed" logo i vinyl?

Ranger emnet

tomas72

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

å det er ikke bare vedheft som teller, de som trekker endel vet at å pensle kontaktlim er no forbanna dritt,, da blir det å bruke sprøyte som er knallfint, limet kan jo bare stå i sprøyta, men prøv gjerne å sprøyt casco eller biltema sitt kontaktlim:)

å lim kan fungere bra på en type vinyl og være helt ubrukelig på noe annet, jeg vet det er vanskelig å forstå for noen at det faktisk ikke er så mange typer kontaktlim som egner seg til alle typer stoff,vinyl etc, men dette har blitt testet og kan bekreftes av flere:) faktisk så er det gule casco limet bra, men du kan glemme å sprøyte det, noe som igjen gjør at det legger seg ujevnt på med pensel,har også prøvd å tynne det, ja det blir tynnere, men det mister mye av heftegenskapene... bla bla bla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes bare ett lim til dette... Er liten vits i å diskutere dette.

PS:

Jeg testet blant annet Casco sitt lim for ca 15 år siden og fant ut at det ikke gikk ann å bruke det...

Jeg husker folk lurte på hva slags lim vi brukte for å trekke så fint (og at det satt fastk) med vinyl på den tiden.... De hadde nemlig prøvd "alt" og fikk ikke det til å funke..

Og idag er det samme limet som er best.

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage en slik logo på en plass som er utsatt for mye varme og som skal se perfekt ut i flere år er vel kanskje ikke så komplisert, men det krever litt ekstra jobb og man må være nøye med utvalg av logo, produkter og fremgangsmåte. Det er viktig at limet er akkurat passe tørt før det en begynner å legge og det er ekstremt viktig å ta seg god tid å stryke vinylen godt fast i alle negative profiler, så det får skikkelig vedheft og ikke løsner ved første fullmåne:)

Vår erfaring med produktene er vår garanti til kunden at dette er ting som fungerer bra og holder lenge. Når du får litt mer eraring morell, så kan du også uttale deg:)

PS: ja, jeg tygger alt jeg kan, for munnen er alt for full:)

Selvfølgelig har du rett!:omfg

Dere har det beste limet.

Jeg skjønner at det ikke nytter å diskutere dette med deg, så eventuelle svar får vi om en stund når dere har gjort deres erfaringer med deres boks-lim og ser hvor lenge det holder og hva det virkelig kan brukes til.

Hva jeg kan og ikke kan skal du bare lure på :klovn:

NB!

Nicket mitt skrives: Morel (med 1 "l") :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkart morell, han vil jo ikke høre på folk som har erfaring...:happyhappy:

Enten er jeg litt sløv eller så var det svært dårlig formulert, for denne her skjønte jeg ikke; sitat morell: så eventuelle svar får vi om en stund når dere har gjort deres erfaringer med deres boks-lim og ser hvor lenge det holder og hva det virkelig kan brukes til.

Alle våre InstallBay produkter er nøye testet ut og vi anbefaler de på bakgrunn i vår erfaring med disse og andre produkter. Når vi pressenterer et nytt produkt så er det på bakgrunn i lengre og nøye testing, så vi vet vi kan stå inne for kvaliteten.

BTW: vi sa aldri at vårt lim var det eneste som funka, vi sa at det er det eneste vi har testa og funnet god nok kvalitet på. Så får det bli opp til hver enkelt om de vil bruke det eller biltema:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg har ikke prøvd det røde limet, men har brukt det gamle limet de hadde på IB og er mega fornøyd med det, men jeg har bruk vinylen til IB også og den godtar det gamle limet.. men etter det jeg forsto var det noen vinyler den ikke festa.. så det har kommet nytt og bedre lim..

hvis Anders Fleischer sitter å sier dette limet er bra som har bygd bilstereo siden før han fikk lappen og vunnet EM og bygger etter mine begreper bedre enn de fleste her inne så er det vel ikke bortkasta og høre på hva han sier.. men hvis du har bra erfaring etter noen timer med 3M, biltema.. eller noe som helst annet så bruk for guds skyld det.. men du må vite det at det har alerede vært testa og på vinyl så syns jeg det ikke holder mål.. diskant husa mine er limt med 3M spray lim, den ene ble bra, den andre er vinylen løs på.. alt jeg har limt med IB limet sitter som støpt.

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har du rett!:omfg

Dere har det beste limet.

Jeg skjønner at det ikke nytter å diskutere dette med deg, så eventuelle svar får vi om en stund når dere har gjort deres erfaringer med deres boks-lim og ser hvor lenge det holder og hva det virkelig kan brukes til.

Hva jeg kan og ikke kan skal du bare lure på :klovn:

NB!

Nicket mitt skrives: Morel (med 1 "l") :D

Uff, egentlig hadde jeg tenkt å ikke komentere denne tråden men nå kan jeg ikke la være.

Hva er det egentlig du vil fram til?

At installbay limet ikke er bra?

Her driver du å akkederer med en europamester i bilstereobygging?

Og kan du ikke være så snill å kutte ut det "stakars meg" pisset når ting går deg i mot.

Jeg har selv brukt en god del kontaktlim opp igjennom årene og må si at dette er det beste limet jeg har vært bort i.

Og har du brukt kontaktlim i lignende instalasjoner vil vi veldig gjerne se det i form av bilder, ikke bare ord!

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, egentlig hadde jeg tenkt å ikke komentere denne tråden men nå kan jeg ikke la være.

Hva er det egentlig du vil fram til?

At installbay limet ikke er bra?

Her driver du å akkederer med en europamester i bilstereobygging?

Og kan du ikke være så snill å kutte ut det "stakars meg" pisset når ting går deg i mot.

Jeg har selv brukt en god del kontaktlim opp igjennom årene og må si at dette er det beste limet jeg har vært bort i.

Og har du brukt kontaktlim i lignende instalasjoner vil vi veldig gjerne se det i form av bilder, ikke bare ord!

Mvh

Dag Johansen

Hehe.. Ja det er ikke enkelt bestandig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første har jeg ikke "akkedert" noen Norgesmester.

Jeg ville bare frem til at det finnes mange typer lim som kan brukes til denne type oppgave.

Hva som er "best" er en erfaringsmessig sak men jeg tviler ikke på at det limet som Tor Steinar og Anders har brukt er noe av det beste som kan brukes til akkurat dette formålet.

Det var ikke snakk om et dashbord som blir utsatt for sollys og UV-stråler men en kasse som skal stå i et mørk bagasjerom.

Jeg legger meg flat og svelger en kamel :wonder:

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var aldri min mening å si at vårt lim er det eneste som funker og alt annet er dritt. Men å lage en slik logo krever omtrent samme kvalitet og vedheft fra limet som å trekke et dashbord som skal stå i sollys, derfor poengterte jeg at man bør styre unna biltema osv. Og hvorfor kjøpe et lim og håpe at det funker når man kan kjøpe et lim til nesten samme pris som så utrolig mange har god erfaring med? Dessuten er det jo dumt å kjøpe en boks med lim som funker fint til teppe hvis man kanskje skal lime andre ting i fremtiden, da er det vel smartere å kjøpe et som fungerer bra til alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider