Gå til innhold

Min golf III 1.8 1992

Ranger emnet


ulldott

Anbefalte innlegg

Hallo folkens, tenkte å bli medlem her nå siden jeg har nettop kjøpt meg en golf:)

 

Men som alle nyoppkjørte ungdommer vil jeg ha noe "mer" ut av bilen enn det er orginalt, og jeg tenkte å starte i motorrommet. Og med motorrommet mener jeg Turbo.

 

Noen som har ett godt tips hvor jeg bør starte hen? Forhandler, deleliste, evt. priser O.l ?

 

Alle svar er til god hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel enklest å bytte motor? Finner masse G60 og VR6 motorer rundt omkring. Men da må du og bytte bremser rundt og diverse. Beste er å bruke google og søke..

 

Sånn ellers om motoren din og hva blokka tåler, har jeg desverre ikke peiling på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk du, hadde ventet meg ett google svar;p

 

Men har mine tro på at den motoren vil tåle en effektøkning fra 90 til 180 - 200 hester med bytte til litt sterkere slitedeler, f.eks stempelringer pakninger osv.

 

Men med google søk kan man finne masse verksted/leverandører men kun med de anbefalinger de har på hjemmesiden sine. Jeg kan vel omformulere spørsmålet litt:

 

Er det noen som har noen gode erfaringer med verksted som har trimmet slike golfer? Hva gjorde de med bilen? Og ikke minst hva ble prislappen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar du deg en tur på ebay.com så finner du turbosett til vag 1.8/2.0 liter 8v for en rundt 2200 dollar;) så bare å knuse sparebøssa:P har selv tenkt å bestille det til min så;P

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei du, ikke vet jeg. jeg gir egentlig blanke:P jeg har andre som skal sette på mitt for meg anyway:P Men såvidt jeg vet trenger ikke en fagperson å gjøre dette ellerno, men må jo uansett på biltilsynet og godkjenne / registrere det etterpå... mine planer er å kjøpe en garret T34 turbo, bytte til grenrør, bytte stempel, og frese toppen... bli vel noe mer ut av det og;) men have fun;) legg ut når du har fått til noe da=)

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste jeg har sett:( Hvis du syns det er ett ran, hvor får du det billigere?

Hvorfor ikke bare bytte til VR6 2,8 eller 2,9..?

Da får du jo henholdsvis 174 eller 190 hetser, og en motor som er bygd for å tåle det.

Og det blir billigere enn 30.000..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare bytte til VR6 2,8 eller 2,9..?

Da får du jo henholdsvis 174 eller 190 hetser, og en motor som er bygd for å tåle det.

Og det blir billigere enn 30.000..

 

Hmm, det er kanskje en ide, spørs om girkasse o.l må byttes ut i tilleg.

 

Men såfall, har du noen tips om hvor jeg kan få tak i en slik motor?

 

ps: har ikke de ett rykte på seg for å gå i stykker ganske lett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du to firmaer du får turbokits for rundt 13-16000 istedenfor, pluss frakt og alt derre seff:

 

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/kits/kit_VW_20L8V_Intercooled.htm

http://www.eiptuning.com/eip/4cyl_8v_turbo_starter_kit.html

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår