BushwalkA Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Trenger manuellkasse til en chevy sb. noen som vet hvor jeg kan finne slikt ? muncie, saginaw osv Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Granlunds Garage, Akershus har en del høggebiler, kun US. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Granlunds Garage, Akershus har en del høggebiler, kun US. var ikke no svar der. noen som vet om andre kasser som passer/finnes som er aktuelle ? Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Borg Warner T5 hvis du ikke har særlig mer enn 250-300hk vil jeg tro er et mer kurant alternativ siden dette er nyere kasser. Kassa har vært original levert på Chevy 305 motorer. T5 er billig men tåler ikke allverdens. Må den tåle mer må du opp på T56, 6 trinns kasse fra 93-97 LT-1 motoren. Den passer rett på eldre smallblocks ved å bytte til annet svinghjul. Har du ikke svinghjul, må du jo uansett kjøpe dette likevel. Regn med 18-20000kr for ei komplett, brukt T56 kasse. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 I got one, men det er til LS1 så da må du ha adapterplate. (tror ikke de er så dyre) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 LS-1 kassene går ikke på gen 1 small blocks pga forskjellig dim på inngående aksel. Er visstnok svært omfattende å bygge om en LS1 kasse til å passe. Ingen jeg har hørt om anbefaler det. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 takk takk. BW t5 som i den som står på cosworth orginalt ? 2wd altså ? får jo uppgrade kit til disse kassene også, kanskje det kunne vært noe. t56 kassa blir noe dyr enda, kanskje senere !" Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Cosworth har jeg ikke greie på, men T5 kassene i Chevy har aldri vært levert til større motorer enn 305 V8 og nesten alle som kjører/bygger trimmet amcar med manuell kasse idag bruker enten ettermarkeds TKO kasser eller T56 kasser. Diverse oppgraderings kit for T5 finnes muligens, men også da ruller gjerne 1000-lappene kjapt. Eldre Muncie kasser er såvidt jeg har skjønt også solide saker, men de har minst tre ulemper: 1. Gearstanga går ikke rett nedi kassa. Den sitter på siden og går inn i kassa via diverse stag som lett blir slarkete og løse. 2. Den har ikke hydralisk clutch og blir temmelig tungtrampet med harde clutch fjærer. 3. Den har ikke overdrive. Men jeg er helt enig i at det er dyrt. Jeg punget ut med 17000 for kassa mi istedenfor 4-5000 for ei 350 autaomatkasse som sikkert hadde funket helt fint i rodden. Det var bare det at jeg SKULLE ha 3 pedaler..... Dermed ble det en billig std 350 motor istedenfor en crate mtoor med 350 fabrikk-hk. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Mark Evans på Discovery bygde jo AC Cobra med Chevy 350 og 5 trinns sierrakasse, så det må da være mulig å få tak i adapter til den ihvertfall. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Vekta på bilen, utvekslingen i bakakslene og størrelsen på bakhjulene har selvsagt svært mye å si for hvor hardt liv en gearkasse lever. Mener du at en T5 kasse er tilstrekkelig, vil jeg tro det billigste og enkleste alternativet er å få tak i det fra en Camaro med 305. Skal ikke være umulig å finne ut om de T5 kassene er de samme T5 kassene som på Sierra Cosworth. Chevy T5 kassene ligger det ihvertfall tekn specs på ute på nettet. Vil tro det gjør det på Cosworth også, siden denne bilen er mye brukt til ombygginger, racing osv. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 bilen min vill ikke komme til og veie stort mer enn 900-1000kg, så tror ikke dette vil ha så mye innvirkning på levetiden. dette er en av grunnene jeg legger til rette for når jeg tror at det blir nok med en t5 kasse, men såklart hadde det vært kult med en t56 :D uansett så vil jeg heller legge mer i motoren, og holder ikke kassa da, så må jeg vel bare bytte :batman: Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Joda. Hver mann sine prioriteringer, selvsagt. Grunnen til at jeg gjorde som jeg gjorde var at det er enklere å bytte til en sprekere smallblock senere enn å bytte f.eks fra T5 til T56 kasse. De to gearkassene har ulik lengde, ulike pedaloveføringer, ulik plassering av gearstangen og ulik plasserirng av bakre gearkassefeste. Ved et bytte må derfor mellomaksel, gearkassetravers, og pedaler byttes, pluss at evt midtkonsoll inne i bilen bygges om. Å bytte fra en lat 350cid 200 hk smalblock og f.eks til en hårete 383cid 450hk smallblock er jo bare ut med den gamle og inn med den nye pang ferdig. Men den T56 kassa ER dyr for meg i forhold til budsjettet som resten av bilen bygges etter. Det meste er kjipet inn på. Motoren er brukt, Jaguar bakakselen er brukt, forstillingen er fra pris presserne Fat Man Fab, deler som vindusheiser, sentrallås, stoler, indre dørhåndtak, osv osv kommer fra hugger'n og ikke fra kjente USA produsenter. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Munchie-kassene er tettstega, så da spørs det hva du skal bruke kjærra til. Har M-21 i kjærra mi, og der har jeg 110 på 1.gir, og 235 på 4.gir. Så ikke noen lyskryssracer egentlig. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 sladding osv, herjing som noen kaller det, så en tettstega kasse hadde jo vært ypperlig. edit: er det hydraulisk clutch på t5 og t-56 ? Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hydraulisk på både T5 og T56 såvidt jeg vet. T56 har en pull type clutch (dytter istedefor å dra). Dette gjør visstnok at hydrauliske overføringer fra andre kasser ofte ikke kan brukes rett på T56. Nå har ikke jeg sett overføringer fra andre kasser enn min egen T56, så jeg vet ikke hvor forskjellig det egentlig er. Men på T56 er slavesylinderen en stang med en kule i tuppen, Denne kulen passer inn i en rund fordypning i enden av clutch gaffelen (se bildet) Når man tråkker på pedalen dytter stangen clutchgaffelen fremover og løser ut clutchen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg