Gå til innhold

manuell kasse chevy 350.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ert en Munchie til salgs her. Finnes jo i både m20,21 og 22.Husker ikke hvilken som er tettsteget men kansje noen andre her vet?

http://corvetteclub.no/modules.php?name=NukeC30&op=ViewCatg&id_catg=2

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulisk på både T5 og T56 såvidt jeg vet.

 

T56 har en pull type clutch (dytter istedefor å dra). Dette gjør visstnok at hydrauliske overføringer fra andre kasser ofte ikke kan brukes rett på T56.

 

Nå har ikke jeg sett overføringer fra andre kasser enn min egen T56, så jeg vet ikke hvor forskjellig det egentlig er.

Men på T56 er slavesylinderen en stang med en kule i tuppen, Denne kulen passer inn i en rund fordypning i enden av clutch gaffelen (se bildet)

Når man tråkker på pedalen dytter stangen clutchgaffelen fremover og løser ut clutchen.

 

gaffel4.jpg

 

har en 400 smallblock på handa nå skjønner du, og jeg vurderer og gå for den, og dan kan det hende at t-5 kassa blir litt i minste laget for mitt bruk. så må kanskje se meg om etter ei anna kasse :P

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m20 som er muncie eller ?

 

Alle kassene er vel muncie.

Om jeg ikke husker helt feil er det litt forskjell på utveksling i m20 og m21. Sistnevnte har vel langt første og kort 2dre og 3dje. M22 har såvidt meg bekjent rettskårne drev, og er den av de tre som skal tåle mest deng.

 

Har selv kjørt (hardt) med M21 i mange år uten problemer. Solide saker!

 

takk hei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kassene er vel muncie.

Om jeg ikke husker helt feil er det litt forskjell på utveksling i m20 og m21. Sistnevnte har vel langt første og kort 2dre og 3dje. M22 har såvidt meg bekjent rettskårne drev, og er den av de tre som skal tåle mest deng.

 

Har selv kjørt (hardt) med M21 i mange år uten problemer. Solide saker!

 

takk hei

 

her er forresten litt info om muncie kassene :)

 

http://www.dandltransmission.com/muncieratio.html

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kassene er vel muncie.

Om jeg ikke husker helt feil er det litt forskjell på utveksling i m20 og m21. Sistnevnte har vel langt første og kort 2dre og 3dje. M22 har såvidt meg bekjent rettskårne drev, og er den av de tre som skal tåle mest deng.

 

Har selv kjørt (hardt) med M21 i mange år uten problemer. Solide saker!

 

takk hei

 

Kan stemme det ja. M21 og M22 har samme utveksling.

M22 er oxo kalt Rock-crusher eller no'.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår