Gå til innhold

hvordan er volvo 2,4d

Ranger emnet

Srensrud racing

Anbefalte innlegg

vanlig sugediesel motor ombygd til turbo er ikke noe sjakktrekk!

tdi motoren har større vann/olje kanaler i toppen og underspyling av stempler.

de sies at toppen går sønder ganske fort med turbo på vanlig d24/d6

Ikke jeg som har bygd motoren. Men har gått en del år nå. Motoren er bygd sammen med en 760 td motor på noe vis, kan ikke detta jeg. Så tror alt som skal være der for at det skal holde er der. Men om det skulle sje noe, så har jeg 2 topper i reserve hehe. Men har gått så lenge jeg har hatt den og ei god stund føre det også.

Neste prosjekt blir 245 veteran 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Lurte litt på en diesel motor som en kompis har og orket ikke og state en ny tråd.

De seks niplene som går ut av dieselpumpa så er det en som er blitt helt sprute lekk.Skulle prøve og stramme opp en nippel som det har dryppet litt av hele tiden og så kom vi litt borti den andre som plutselig da ble søkklekk.Prøvde og sku av dyserøret av nippel men de funket ikke og nippeln er det litt bevegelse i men går ikke helt av.

Så lurte på om de nipplene på pumpa kan taes av og hva som kan ha skjedd at den plutselig ble søkklekk.

Motorn går ikke nå på alle sylindre pga av det.

Perfekt som en veltrimmet Volvo.

BMW, også kalt nybegynnerfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god motor, god lyd! går dårlig og liker ikke høye turtall..

en kompis av meg har en 245 TD å den blir kjørt veldi hardt! han har hatt den en go stund å den går like fint enda, merkeli nokk går den dårligere etter litt fin kjøring:D

-Mercedes 230 E, Subaru 4x4

Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL,

Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider