Gå til innhold

Mekke uhell

Ranger emnet


Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Jeg satt på huk i garasjen og sveiset da jeg greide det store kunststykket å stikke den glovarme sveisetråden inn i beinet mitt med det resultat at det ble et lite hull i beinet... skikkelig tåkehue :D

Noen andre som har gjort noe idiotisk som dette når de har mekket bil ? Håper det er andre kløner her enn meg ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den hørtes ond ut! Har hatt diverse uhell, men særlig ett, som jeg er glad faktisk ikke ble et uhelle (da hadde jeg vel neppe hvert her nå) var da jeg lå under bilen min for å plukke ned kassen (ja jeg lå på garasjegulvet, kjipt!)..

 

Når den kom løs, så måtte den lirkes ut fordi den hang fast i veggene! Plutselig løsnet jo fanenskapet i ene ende, rett over hodet mitt (der den satt fast før)..

 

Takket være kjapp reaksjon, så fikk jeg slengt hodet vekk, så en sprekk i betongen var eneste skade.. Gla det ikke var skallen min som fikk sprekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold på å klemme fjærene ved støtdemperbytte, plutselig spretter fjæra inntil demperen, med midtre leddet(Xtra vondt fingplass) på langfing liggende imellom i klem. Veldig vondt, men plutselig 1000 ganger vondere enn det igjen!!! Hadde jo da bare en hånd å få den løs med, klarte ikkje det selv. Heldigvis kom en forbi, måtte bruke brekkjern å bende fjæra tilbake. :eek:

 

Lagde hull i handa med sveisepistol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Aaa fikk frysninger av å lese! wtf?

Hull i beinet?! Au?

 

He he, ;) det var faktisk ikke vondt i det hele tatt selv om det hørtes litt vondt ut.

Ble bare et lite hull og siden sveisetråden var varm så brente den seg liksom inn i kjøttet, men det var skikkelig klønete gjort.

 

erling: å lage hull i hånda med sveisepistol hørtes i hvertfall ikke godt ut...... ouch

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Jeg satt på huk i garasjen og sveiset da jeg greide det store kunststykket å stikke den glovarme sveisetråden inn i beinet mitt med det resultat at det ble et lite hull i beinet... skikkelig tåkehue :D

Noen andre som har gjort noe idiotisk som dette når de har mekket bil ? Håper det er andre kløner her enn meg ;)

 

 

Skal vi se hvor skal vi begynne.

 

Hull i kroppen etter sveisepistoel ja flere ganger det ja.

 

Prøvd og kappe av meg fingre med vinkel sliper ja flere ganger.

 

Stål splinter som sitter fast i øya ja det også.

 

Sveise blink ja det au.

 

Full fyr i buksa etter laaaaaang og hard vinkle sliper sprut og feil bukse.

 

Og sikkert mere dumme ting.

Begynte med detta som når jeg var 17 og skikkelig amatør og lærte mye "the hard way".

Så nå noen ehhh år seinere er jeg mye mindre skada...

 

Bortsett fra den sveise loppa som absolutt måtte oppi skoen her om dagen da :D :D

 

Så jeg er vel da fåreløpig den ukrona kongen av svime happenings i garasjen :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt ikke min feil, men jeg holdt på bli spiddet av en støtdemper. Hjalp fader'n med å bytte støtdemper bak på en mercedes lastebil 78 modell type stor (over 12 meter). Hadde åpnet gulvet i lasterommet for å komme til og vi skulle senke ned demperen ovenfra, jeg skulle ligge under og styre demperen inn i hullet. demperen veide vel så ca 10-12 kg. da fadern skulle senke den ned glapp han og demperen deiste i bakken ca 10 cm fra hodet mitt med den spisse enden ned og lagde ett fint hull i asfalten!!

Seat Leon 20VT 4, Ganske rask egentlig

82' Hilux sugediesel, treigere enn treigest

ex A4 1.8 Q, treig som faen

ex 80 2.2 Q, Ikke fullt så treig

member of: Follogutta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å legge vekk vinkelsiperen når jeg skulle flytte meg litt satte den rett i kneet.

idioti kaller man vell sånt.

 

ellers så er det mye morro med deler som flytter seg når fingre er i veien.

 

jon

lordbongo

 

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lordbongo

glemte å legge vekk vinkelsiperen når jeg skulle flytte meg litt satte den rett i kneet.

idioti kaller man vell sånt.

 

ellers så er det mye morro med deler som flytter seg når fingre er i veien.

 

jon

 

heheheheheheh Den lo jeg godt av.. Høres ut som du ikke har så mye igjen av det en trenger :D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle skifte drivaksel på en Lecagy samt hjullager på høyere bak da jeg jobba på Subaru...

 

Dreiv med no "latmans" prisipper som glapp litt og jeg klinte en jernstang i trynet ... leppa sprakk og lat-mann-annorningen fløy til taks, og uhendigvis landet den på taket til den bilen jeg holdt på me, blei bare skader for ca 20 lapper på oppretting av tak da.. Men de fleste som jobba der så uhellet og sa at de hadde gjort akkurat det samme selv... fikk litt kjeft den dagen husker jeg .. hehe.. men gikk seg til etter non uker me "taunting" .. hehe

 

jo, den ene tanna løsna og, men den grodde seg til, datt ikke ut lissom, men den var litt "lea-laus"..

 

Det var tider det, hadde non andre episoder der jeg jeg blei distrahert ved hammering med jernhammer (altså litt stårre enn vanlig hammer) og jeg holdt no plate greier med den andre handa, og moste til i det jeg snudde meg og slo av en negl og fingern blei nesten større enn armen min.. hehe...

 

Husker å mene noe ala Sveiseuhellet og... Satt med gass-apparatet da, og sveinsa så det joma på skolen, greit, det var ikke verdens peneste sveis, men greit å slappe av å "welde" litt..

Jo, satt da der å sveisa, og titte lit ut av vinduet... hehe.. og der var'e jo no alvorlig med snaxxy laxx (rud vgs i kolsås/bærum) så da grilla jeg like godt ene arbeidshansken min (heldigvis så var det sikkelig sveisehanske) så jeg ødela hansken, men handa inni blkei ikke skada, men men kjente varmen .. ;)

 

Er lett å "drite" på draget, jeg anbefaler vernesko/tøy/hansker eventuelt briller .. skader ikke å være sikker.. ;) Har redda meg en go del ganger sånn værneutstyr ja.. ;)

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår