Gå til innhold

sikaflex-291 funker det til å lime ting?

Ranger emnet

Aleksand3r

Anbefalte innlegg

skulle kjøpe lim til å lime fast panserforlengeren min så kjøpte jeg sikaflex-291, men når jeg kom hjem så jeg at det stod "marine sealant" på den. kan jeg bruke den til å lime fast panserforlengeren???

Du har kjøpt marinesilikon. Tetter bra men hefter dårlig.

2 komponent epoxylim, araldit etc, funker mye bedre.

Har også brukt glassfibersparkel til slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det sterkeste limet og hvor får jeg kjøpt det?

Tror faktisk 3M har noe helråe greier, men tviler på at det er mulig for oss dødelige å få tak på slikt.

Vanlig sikaflex dunger bra til å lime sammen flater med litt kontaktflate. Har selv brukt dette på div glassfiber, og det sitter meget bra. Brukt dette også på sprekker i grunnmurer ol, hvor folk har hatt vann i kjeller ol. Tetter og hindrer vidre sprekk. Ypperlig produkt.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tec7 er jo rimelig greit,veit om folk som har limt på all plastiken på bilen med det,og det sitter...skal selv bruke det når fangeren skal på:)

Tec7 får du kjøpt på byggevareforetninger som jernia, maxbo osv... koster 159 for en tupe på 0.3..

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Tec7 er jo rimelig greit,veit om folk som har limt på all plastiken på bilen med det,og det sitter...skal selv bruke det når fangeren skal på:)

Tec7 får du kjøpt på byggevareforetninger som jernia, maxbo osv... koster 159 for en tupe på 0.3..

Dette brukt jeg på radiator. Satte silikonslangen rett inntil metallet på radiatoren, lime rundt -og det holdt! Da også med gjennomstrømmende varmt vann i trykk. Utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe som heter TEK 7 er jævlig bra. det funker til alt å limer selv våte ting. brukte det til å lime fast vinga på gamle sierran å jeg fikk den faen ikke av igjen :) fåes i forskjellige farger å selges på maler foretninger

Kan absolutt gå god for Tec 7'en!

Det er virkelig et knallprodukt som kan brukes til så og si alt! :)

Jobber selv i malerbutikk/håndverksfirma, og gutta ute i felten skryter uhemmet av Tec 7..

Sikker på at flere av de hadde smurt det på brødskiva hvis det var mulig. :spin

§-Nissan Sunny 1.6 Sr

§-Volkswagen Polo 1.4 D

Lenke til kommentar
Del på andre sider