Gå til innhold

kasse størrelse til 3004SPL

Ranger emnet


halsen89

Anbefalte innlegg

2 stk 3004SPL skal settes i en kadett.

 

Jeg har blitt anbefalt både porta å lukket kasse omtrent like mye..

 

Hva skal jeg bruke?

 

Noen som har hvor mange liter kassa skal være?

På arket som er med subbene så står det følgende :

 

Lukket kasse.

Max : 49.5L

Min : 24.1L

Anbefalt : 35.4L

 

Portet kasse.

Max : 58L

Min : 35.4L

Anbefalt : 46.7L

 

Er forvirra, hvilken kasse skal jeg bygge ?

 

Forsterkern blir en :

dynaBel BF7501

http://www.mamut.com/dynabel/subdet476.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stk 3004SPL skal settes i en kadett.

 

Jeg har blitt anbefalt både porta å lukket kasse omtrent like mye..

 

Hva skal jeg bruke?

 

Noen som har hvor mange liter kassa skal være?

På arket som er med subbene så står det følgende :

 

Lukket kasse.

Max : 49.5L

Min : 24.1L

Anbefalt : 35.4L

 

Portet kasse.

Max : 58L

Min : 35.4L

Anbefalt : 46.7L

 

Er forvirra, hvilken kasse skal jeg bygge ?

 

Om du ikke har alt for mye effekt å gi denne subben så ville jeg bygget portet.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så leveres den dynabel ampen med "ærlige watt" som de kaller det :) Og da skal den holde i massevis. Portet kasse vil trolig spille litt høyere enn lukket med 3004spl, men så er portet kasse også vanskeligere å tune. Om du ikke er så veldig "SQ-orientert" bygger du en portet en på ca 50L med forholdsvis store aeroporter.... Det hadde jeg gjort i alle fall :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så leveres den dynabel ampen med "ærlige watt" som de kaller det :) Og da skal den holde i massevis. Portet kasse vil trolig spille litt høyere enn lukket med 3004spl, men så er portet kasse også vanskeligere å tune. Om du ikke er så veldig "SQ-orientert" bygger du en portet en på ca 50L med forholdsvis store aeroporter.... Det hadde jeg gjort i alle fall :)

 

Ok, da er det nå å bygge det som står på anbefalt på bruksanvisninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å lage kasse i min E30 på 92Liter med 2x4" bassreflexrør.

Blir sikkert ferdig i morgen med selve kassen, vet ikke om jeg får testet det, men vil tro att det spiller bra nåkk :)

 

Jeg vil anbefale portet kasse!

 

Du kan da følle med på tråden min så ser du jo hvordan kassen blir:

 

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=35007&postdays=0&postorder=asc&start=30

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stykker jeg også i lukket kasse. Hvert kammer er som anbefalt, 35,4l.

Og jeg er vertfall fornøyd med resultatet. Spiller rimelig høyt men enda penere. 137.7db spilte jeg i sommer med de. Mates av SS VGA 1600.2.

 

Om noen er interesserte i subbene ta kontakt! nye på vei :)

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1stk i porta kasse. Tror kassa er på ca 50L. Drives av en Pioneer prs-d3000spl forsterker.

Spille ganske greit. Men kassa er ikke den beste, har laga så den passer baki, men må lage ei sikkelig kasse snart. Mangler litt trøkk syns jeg :P

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår