halsen89 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 2 stk 3004SPL skal settes i en kadett. Jeg har blitt anbefalt både porta å lukket kasse omtrent like mye.. Hva skal jeg bruke? Noen som har hvor mange liter kassa skal være? På arket som er med subbene så står det følgende : Lukket kasse. Max : 49.5L Min : 24.1L Anbefalt : 35.4L Portet kasse. Max : 58L Min : 35.4L Anbefalt : 46.7L Er forvirra, hvilken kasse skal jeg bygge ? Forsterkern blir en : dynaBel BF7501 http://www.mamut.com/dynabel/subdet476.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 2 stk 3004SPL skal settes i en kadett. Jeg har blitt anbefalt både porta å lukket kasse omtrent like mye.. Hva skal jeg bruke? Noen som har hvor mange liter kassa skal være? På arket som er med subbene så står det følgende : Lukket kasse. Max : 49.5L Min : 24.1L Anbefalt : 35.4L Portet kasse. Max : 58L Min : 35.4L Anbefalt : 46.7L Er forvirra, hvilken kasse skal jeg bygge ? Om du ikke har alt for mye effekt å gi denne subben så ville jeg bygget portet. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Om du ikke har alt for mye effekt å gi denne subben så ville jeg bygget portet. Tja, syns du denne forsterkern gir nok effekt? http://www.mamut.com/dynabel/subdet476.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Ingen som har noe spess peil altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Så vidt jeg vet så leveres den dynabel ampen med "ærlige watt" som de kaller det :) Og da skal den holde i massevis. Portet kasse vil trolig spille litt høyere enn lukket med 3004spl, men så er portet kasse også vanskeligere å tune. Om du ikke er så veldig "SQ-orientert" bygger du en portet en på ca 50L med forholdsvis store aeroporter.... Det hadde jeg gjort i alle fall :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Så vidt jeg vet så leveres den dynabel ampen med "ærlige watt" som de kaller det :) Og da skal den holde i massevis. Portet kasse vil trolig spille litt høyere enn lukket med 3004spl, men så er portet kasse også vanskeligere å tune. Om du ikke er så veldig "SQ-orientert" bygger du en portet en på ca 50L med forholdsvis store aeroporter.... Det hadde jeg gjort i alle fall :) Ok, da er det nå å bygge det som står på anbefalt på bruksanvisninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikJ Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Har 2 slike selv og kjører lukket, har minst tre kamerater som har samme element og alle lukket kasse og fornøyde eiere.jeg har mindre forsterker til hver av de også, stålkontroll vil jeg påstå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 har 2 sånne jeg å.. skal lage 90-100 liter med 2 porter =) får håpe det blir bra ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer1987 Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Holder på å lage kasse i min E30 på 92Liter med 2x4" bassreflexrør. Blir sikkert ferdig i morgen med selve kassen, vet ikke om jeg får testet det, men vil tro att det spiller bra nåkk :) Jeg vil anbefale portet kasse! Du kan da følle med på tråden min så ser du jo hvordan kassen blir: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=35007&postdays=0&postorder=asc&start=30 Mvh Siter Mitt Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144089 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 da har jeg fått like mange som mener portet er bra, som jeg har fått de som mener at lukket er best.. hehe. Men blir nok portet kasse, ser på bruksanvisnga på en slags "effektkurve diagram" så er det portet som jevnt ligger best. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eyzo Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Har to stykker jeg også i lukket kasse. Hvert kammer er som anbefalt, 35,4l. Og jeg er vertfall fornøyd med resultatet. Spiller rimelig høyt men enda penere. 137.7db spilte jeg i sommer med de. Mates av SS VGA 1600.2. Om noen er interesserte i subbene ta kontakt! nye på vei :) Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikJ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Spørs vel hva du er intr i . Lukket kasse spiller ofte finere og dypere krever mere forsterkerkraft, mens portet får du virkelig blåst utav og spiller høyere. Vil påstå du får plenty ryggmassasje fra lukket kasse også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Jeg har 1stk i porta kasse. Tror kassa er på ca 50L. Drives av en Pioneer prs-d3000spl forsterker. Spille ganske greit. Men kassa er ikke den beste, har laga så den passer baki, men må lage ei sikkelig kasse snart. Mangler litt trøkk syns jeg :P Siter 98 Audi a6 1,8tq 92 Vw Passat 1.9tdk 82 MB Gelenderwagen 300Td X 85 Audi 100cs quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 sånn som jeg forstår så spiller det penere i en lukket, men gir mere trøkk i en porta.. og det er jo trøkk jeg vil ha :) så regner med det blir porta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg