Gå til innhold

Motorvarmer, greit å ha når man ikke kjører langt hver dag?

Ranger emnet


mrsinder

Anbefalte innlegg

hei, Har en jobb nå, hvor jeg bor 2 min unna, og bilen min er ikke engang halvvarm når jeg kommer frem.

Her om dagen kom det en fryktelig lyd fra viftereima, og under bilen når jeg svingte, men viftereima ordna vi med 5-56, og lyden under bilen når jeg svingte forsvant når jeg kjørte en god og lang tur, og dro bilen ganske greit ut på gira, samme gjaldt med pipinga fra viftereima. Jeg er klar over at det ikke er sunt for bilen å bli kjørt på så korte avstander.

 

Så da lurer jeg, er det lurt eller bra å bruke motorvarmer i slike tilfeller som mitt natta før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg går, er jobben plutselig 40 min unna.. noe som er uaktuelt siden jeg er elektrikerlærling og har en del verktøy i bilen. Jeg har motorvarmer installert og sånt, har kabel liggendes, men fattern har såklart rota denne bort, så får se om jeg finner den etterhvert..

 

Alle sier at jeg ikke burde bruke motorvarmeren, sålenge det ikke er minusgrader ute.. dette skjønner jeg godt, men tanken var å ha en bil som er varm, istedet for å ha en bil som aldri blir varm, bare halvarm på vei til jobb, og sånne ting..

 

Og ja, 5-56 på viftereima.. :P Nå er lyden tilbake .. høres ut som et gåent lager eller noe, jeg har ikke peiling på hva dette kan være, er dritlei av å skru bil nå, etter at jeg bytta girkassa på den.. denne pipelyden kommer fra viftereim området, og er lik hele tiden, uansett hvordan jeg gasser. Farshan mente det ikke var noe farlig.. Samtidig kommer det også noen rare lyder når jeg svinger, er ikke skrapelyd eller no, er mer knirkeaktig..

 

Noen som har ide på noe av dette....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier at jeg ikke burde bruke motorvarmeren, sålenge det ikke er minusgrader ute.. dette skjønner jeg godt, men tanken var å ha en bil som er varm..
Du mener,ikke bruke motorvarmeren hvis det er 80 varmegrader ute..? Det er i praksis den eneste ute-tempen du ikke drar nytte av den...hvis motoren kunne velge,så ville den helst vært driftsvarm hele tiden.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, å ha motorvarmer på lønner seg alltid under kaldstart.

 

Men, om man ikke bruker motorvarmer, å bare kjører 5 min til jobb for så å parkere bilen hele arbeidsdagen så har motoren uansett fått den slitasjen på denne kaldstarten, blir ikke bedre av å kjøre den varm?

 

Dette er såklart hvis bilen er i greit bruk ellers, at den kjøres god å varm av og til, spesielt for batteriets skyld.

 

Vet man at man skal bruke bilen en halvtime senere kan man like godt kjøre den god å varm, da slipper du unødvendig slitasje når du starter den etter en halvtime igjen.

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår