Gå til innhold

hvordan skal svinghulet på 230et stå i øpd?

Ranger emnet

aremme

Anbefalte innlegg

så nord sylinder nr.1 står i øvre dødpunkt skal tappen på svinghjul peike mot starter? har eg forstått det rett når det gjelder tenningsinnstilling på B230ET, så kan du ikkje justere tenninga ved å snu på fordeler?den er fast sett av pikkupèn og tappen på svinghjulet og blir justert av hjærna?

det som sjedde når vi feilsøkte idag var at:

sjekket tenninga med prøvelampe å den viste ca.45grader.. så prøvde eg å justere tenninga med å vri på fordeler..men tenninga blei ståande på 45grader..så min konklusjon er at svinghjulet står feil..

har aldri før vert borti B230ET..så dette er berre egne teoria:D hehe

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis tenninga er 45 grader feil så er nok svinhjulet montert 45 grader feil (altså 1/8 runde) det oxo, bare å skru det av og flytte det et bolthull i riktig rettning.

ok takker, da er det bare å pelle av kassa igjen da:(

men men skal no en tur og begynde på det, så en får det til i løpet av helg

håper eg..

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ann å stille "motoronic" tenninga med å flytte fordelern..

45grader tenning ;) hoho

hehe:D ja man lærer så lenge man lever:) men fekk nå bekreftelse på at konklusjonen var rett:D

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker, da er det bare å pelle av kassa igjen da:(

men men skal no en tur og begynde på det, så en får det til i løpet av helg

håper eg..

ok..lykke til:) skal bli løye å sjå om du får start iløpe av helga:D eg fann no fram og fekk hendtet motorèn..men helvete kor 240èn steila med en ekstra motor baki bagasjerommet..som om den ikkje var nok segen fra før:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..lykke til:) skal bli løye å sjå om du får start iløpe av helga:D eg fann no fram og fekk hendtet motorèn..men helvete kor 240èn steila med en ekstra motor baki bagasjerommet..som om den ikkje var nok segen fra før:) hehe

hehe ja det tenker eg:)

hehe sendte deg en pm,

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider