Gå til innhold

VCE: Volvo 740 - prosjekt oppgradering

Ranger emnet

VCE

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en avregistrert 1986 Volvo 740 stv for 8000 kr for et par måneder siden. Den har en sliten B230A og en lekk AW71-girkasse. :( Det skal det ikke være når den får skilter igjen. :)

Todo:

* Sveise et par rusthull i gulvet.

* Pynte litt på utvendig utseende.

* Montere svart interiør.

* Bytte motor/gir til noe grommere.

* Bytte til grøvre bremser/stabstag fra en turbobil.

Done:

* Fjernet 103 wunderbaums

* Fjernet masse klistremerker og stygg soting

* Påbegynt søknad om motorbytte, snart oppe i 800 ord... :puke:

Et par bilder fra salgsannonse:

1.jpg2.jpg

Skiltene som sitter på fikk jeg ingen fornuftig forklaring på, bilen har aldri hatt noe annet enn norske skilter....:wonder:

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har hvite sideblinkers på turbo'n som skal over til denne, også bytter jeg spindel og fjørben med bremser og alt for at denne skal få litt større bremser + at demperene til turbobilen er kaputte, og gidder ikke å kjøpe nye enda.

Turbobilen er kombinert delebil og bruksbil...littt uvanlig kombinasjon, men jeg tror at jeg greier det... :D

Er det noen som vet om det er forskjell på hovedbremsesylinder eller calipere på bremsene til '86-modellene? (263 vs. 287 mm skiver)

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltene er trolig showskilter av denne typen, fra f.eks. GermanPlates. Men bilen er høy som et hus, du må få den ned på jorda. Blir det 8'er eller B21ET i denne, eller?

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltene kommer fra en bil som ble importert, og det er prøvekjennemerker. Hvorfor de havna på denne bilen vet jeg ikke....

Det blir nok 16 ventiler med støtstenger i denne her... :D Skal se om jeg gidder å legge ut søknad om godkjenning etter hvert...

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen av en eller annen grunn skulle bry seg, så er jeg nå "ferdig" med søknaden til BT: http://www.nmhm.no/hans/745/Soeknad_motorbytte.pdf

Ut ifra det jeg greier å se ut ifra delekatalogen til Mekonomen er det ingen forskjell på caiperene på '86 Turbo og GL,hvis ikke den den ene har Bendix og den andre har Girling...

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider