Gå til innhold

VCE: Volvo 740 - prosjekt oppgradering

Ranger emnet

VCE

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja...si det, det er vanskelig å sette pris på et slikt prosjekt men jeg kan prøve

Ny radiator: 2000 - 2500 kr

Ny/modifisert mellomaksling: 3000 kr?

Stål til motor og girfester: 100 - 200 kr

Diverse: 0 - 10000 kr <- Denne er værst :D

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja pokker...Trenger vel ny radiator også ja...Det hadde jeg nesten glemt.. damndamn

Lager du motorfestene selv?

Det jeg har funnet ut at jeg MÅ ha,utenom motor og gir (og nå radiator,takk for at du minte meg på det..):

1.Mellomaksling

2.Stabstag 21mm (kjøper kanskje et 24mm)

3.Dieselfjærer foran

4.Motor og girkassefester,noe jeg skal prøve å få tak i ferdige sett til.Skal finnes der ute,men hvor? :wonder:

Så jeg har satt opp et byggebudsjett på rundt 20.000kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett de ferdiglagede festene, og jeg er ikke villig til å gi så mye penger for noe så spinkelt...

20 000 for bygging er nok rimelig realistisk.

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leita en del rundt,men har ikke funnet slike..Vet du pris på de? og evt en link så jeg får kikket på sakene?

Lurte litt på å kjøpe motorfester til motoren,og deretter sveise/bygge om de så det passer i bilen...De var ikke dyre heller..250,- mot 1500kr pr stk som jeg fant et sted på nettet fra usa..

Hvordan har du tenkt å gjøre med mellomaksel?

Håper det er greit at jeg spør litt,regner ikke med at det er hemmelig :angelsmili: :blunk:

Hvor langt har du forresten kommet med søknaden?Fått svar på den enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått svar, det er heller ingen som kan svare meg på hvor i systemet søknaden befinner seg...

Det er blitt avertert slike fester i Amcar magazine og i billisten, bilder på nett har jeg ikke sett. Vet forresten ikke om det kun var til 240 eller om de også hadde til 740.

Motorfestegummi har jeg kjøpt fra http://www.skaugs.no - det er fester til 60-talls camaro tror jeg, billige og solide.

Mellomaksel må jeg nok få unicardan til å lage til meg. Jeg har prøvd med mellomakselen til 2wd Blazer, men den var for kort.

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki..Da får jeg sjekke litt rundt og se hva jeg kan finne...

Har sendt mail til Unicardan i olso og spurt om pris,så venter svar der..

Ser du har Th350 kasse,og du skulle bruke en annen bakaksel?Hvilken skal du bruke da? Jeg tror at på min blir iallefall utvekslinga helt på trynet med th350...Og en annen girkasse er jo ganske dyrt..så lurte på å bruke en annen bakaksel med annen utveksling så det blir mer økonomisk å kjøre med,og man sparer jo motor litt ved å få ned turtallet... Og min er en -86 745GL med M47...hvilke tanker har du om dette? Kjempefint å kunne utveksle meninger og ideer,sånn at vi kanskje kan lære noe av hverandre.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se om du får tak i en Volvoaksel fra en 740 med automat, noen av de har 3.15 i utveksling.

Jeg har rimelig tilgjengelig både Dana 44, GM 10 og 12 bolt. De er alle sterkere enn Volvo sin (Dana 30) og de kan fåes originalt med godt under 3 i utveksling.

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er jeg ikke sikker på, men det finnes en del slike aksler. Fester må byttes, men alt er mulig.

Har du bilder av de festene? Kansje jeg er int. hvis de er bedre enn de man får i Gnore...

Hvordan gjør du med radiator? Jeg skal bestille custom alytadiator fra usa, kommer på 2336 kr inkl frakt og moms og hele pakka. Den jeg sikler på er 56cm bred, 48cm høy og 6cm tykk - skulle holde til en god del mer hk enn chassiet mitt...

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festene finner du her: https://shell7.tdl.com/%7Ejags/Pages/Parts_Volvo700-MotorMount.html

Ble fortalt at radiatoren jeg har funker fint til en chevy 350 V8...Hvis jeg finner ut at det ikke går,må jeg prøve å få tak i en brukt eller noe..Hørtes jo ikke ille ut den prisen du hadde på spesialbgget radiator heller...

Var forresten innom BT her,og behandlingstiden på søknaden er 1-2 uker... :D Noe annet det enn hva du sliter med...hehe...Er tydeligvis veldig stor forskjell fra stasjon til stasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De festene så supre ut! Når skal du bestille? Kansje du kan ta med et sett til meg og... :) Kommer dog litt anpå når det skjer.

240/740bensin-radiator er for liten til V8'eren, men dieselradiatoren og 960-radiatoren er stor nok. Nye koster disse rundt 3000 kr, og da bestiller jeg heller fra USA.

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang blir det Volvo originale gassdempere (Volvo nr. 271105 foran og 1329507, 1330332 eller 9140552 bak), men om jeg bytter senere vites ikke... Har du sett på søknaden min så ser du hva jeg har tekt til å gjøre.

Bruker du MSN? Legg meg til, det er litt lettere å skravle der, og da sparer vi tråden for en del tomprat...

Mvh. Hans -

Lenke til kommentar
Del på andre sider