Gå til innhold

Hvordan få mest murlig HK i en Primera ?

Ranger emnet

oledeg

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe 1996 primera.

Hei har ikke noe serlig peiling på tuning-trimming av bil. Men har en del vener som skal hjelpe meg å skru.

Det jeg lurte på var, jeg trur primeran er framhjulsdrift. Finnes det en eller annen måte å få bakhjul ?

Og, ville gjerne ha mye hester i den, så bytte motor ligger langt oppe på lista. Er det noen som vet om en motor jeg kunne bytte til uten serlig ekstremt mye jobb :)

Og hva kan jeg gjøre for å få mest mulig power i bilen ???

vil gjerne kunne kjøre på rudskogen til neste sommer.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser på feil bil...

Skyline har en fin motor og god plass inne i kupeen. Men høyrestyrt da...

Ellers har du Audi S3/S4 men seff Quattro

Ellers kan du gjøre som veldig mange med lite penger og vil ha RWD... BMW

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få bakhjulstrekk,så må du vel "bare" bytte hele gulvet ++...+ at Tilsynet da kommer og tar ballegrep på lommeboka di...og deg. Aner ikke om en SR20DETT passer inn der...men de er ihvertfall enkle (jeg sa enkle...ikke billige..) å få ganske mye krutt ut av. 883 hk er vel det meste jeg har sett papirer på...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge om en Primera til bakhjulstrekk er en oppgave du ikke bør begi deg utpå. Dersom du MÅ ha bakhjulstrekk er derfor løpet kjørt og du må skaffe deg en annen bil

Dersom det bor en liten djevel i deg og du SKAL beholde Primeraen, så må du ta til takke med forhjulstrekk. La oss anta at motoren som sitter i en Primera baserer seg på samme motor som sitter i de litt mer friserte vognene fra Nissan. Da kan du gjøre som meg, nemlig å sette en passende motor på tvers i motorrommet boltet på original girkasse. Riktignok benytter jeg en Volvo 850, men tankegangen er den samme.

Nissan Sunny GTI-R har vel tverrstilt motor og turbo. Mulig du kan bruke periferideler som bunnpanne, innsug, grenrør osv fra denne i Primeraen.

Uansett er dette en helvetes mye jobb og egentlig ikke å anbefale.

Min anbefaling blir derfor å beholde Primeraen som bruksbil og skaffe seg et annet utgangspunkt for å bygge lekebil. Da kan vi foreslå vogner som Volvo 240, diverse BMW, Ford Sierra osv.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Sunny GTI-R har vel tverrstilt motor og turbo. Mulig du kan bruke periferideler som bunnpanne, innsug, grenrør osv fra denne i Primeraen.
Nå har jeg minne som en gullfisk,men...er ikke den langsgående? Det er jo 4WD... Eller er den like tungvindt i mekanikken som Mitsu 3KGT VR-4...?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du erfaring med skruing? Ellers kan jo nissan 200sx s13 være et alternativ til rundt samme prisen som en primera. Der har du bakhjulstrekk, grei motor du kan trimme videre på og mye ettermarkedsdeler å få tak i!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du erfaring med skruing? Ellers kan jo nissan 200sx s13 være et alternativ til rundt samme prisen som en primera. Der har du bakhjulstrekk, grei motor du kan trimme videre på og mye ettermarkedsdeler å få tak i!

Jeg skrur ikke bil :) hehe er sånn bilstereo freak. Men har mange venner som skal skru for meg :) så blir jeg vel med på en del skruing, for å lære litt :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe vondt ment, men finn deg enn annen bil visst du ikke har mye tid,resurser og penger til overs...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider