Gå til innhold

Bremser på 1986 745 GL - vil ha større!

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1986 745 GL som trenger sårt til større bremser etterhvert...

 

Jeg her trolig ca 260 mm skiver, hva må jeg bytte for å få på 280mm? Jeg vet at noen av disse bilene har skivene fast i navet, men jeg har ikke hatt av felgene ennå...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang tenkte jeg på de store originalbremsene - "turbobremser"...

 

Er det noe forskjell på calipper til 260mm og 280 mm skive? Jeg har jo store bremser på turbo'n. Er det nok å flytte over hele dempertårnet med nav/skive og hele pakka, eller trenger jeg også caliperen? Er det forskjell på mastersylinderen, eller en bremsereguleringsventil?

 

Nå har jeg skiver som sitter til navet, skulle gjerne hatt tak i nye typen med løs skive...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adapter er vel kanskje et litt billigere alternativ, til en bil med original motor :)

 

Hvem sier noe om original motor? Jo, forresten...det er en original Chevy Corvette-motor... :D :D :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang tenkte jeg på de store originalbremsene - "turbobremser"...

 

Er det noe forskjell på calipper til 260mm og 280 mm skive? Jeg har jo store bremser på turbo'n. Er det nok å flytte over hele dempertårnet med nav/skive og hele pakka, eller trenger jeg også caliperen? Er det forskjell på mastersylinderen, eller en bremsereguleringsventil?

 

Nå har jeg skiver som sitter til navet, skulle gjerne hatt tak i nye typen med løs skive...

 

har løse nav og calippere liggende jeg. interessert kanskje?? må byttes glidere på calippere da. dette blir bolt on da det er komplett calipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å flytte over fra turbo'n i første omgang. Men det jeg er usikker på, er om det er forskjell på caliperene foran? Hvis det er, så er det også forskjell enten på hovedbremsesylinder eller på en ventil et eller annet sted...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår