Gå til innhold

noen som har noen erfaringer med xelent alu 10

Ranger emnet


gnmfr

Anbefalte innlegg

Lars Engen har sikkert noen bedre elementer til deg.

 

Mvh

Pål

Kan vell ikke si meg mer enig med deg Pål. Skal man først legge alt fra 2000-4000,- i subber, så kjøp noe alle vet hva er. RE Audio, Hertz, SS, EarthQuake, Focal, Cadence og det er så mye bra ute på markedet for tiden at man bli rar i hodet..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klage klage hehe ... fungerer godt til meg ja ikke hatt ett eneste problem,, alt innen bilstereo kan gå i stykker :-D alt er ikke evigvarandet .. kan anbefale xelent jeg ivertfall:-)

 

Er ikke produktene i seg selv jeg er mest bekymra over, er markedsføringen og prisingen av de.

 

Holdbarheten er heller ikke mye å skryte av... så skjønner ikke hvorfor folk gidder å bry seg med de engang jeg.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at produkter bør selge på egenskaper, ikke "hype" og kompispriser. Det er ingen sak i verden å kjøpe opp flere paller med billige basselementer fra Kina, sette "veiledende" utpris til 5-6 ganger innpris for så å gi "gode" priser til alle som kjøper. Jeg kunne utmerket godt gjort det selv, ettersom firmaet jeg jobber for handler endel med Kina fra før av, men jeg har rett og slett ikke lav nok moral, selvfølelse eller respekt for andre til å selge folk sølevann til champagnepriser. Noen har det, og tjener greie penger på det. Forbrukere vil jo uansett bli lurt virker det som...

 

Tilbake til topic: elementene vil helt sikkert gi lyd fra seg, og forhåpentligvis fortsette med det så lenge du eier dem. Om du vil bli fornøyd med dem eller ikke er det egentlig bare du selv som kan svare på. Har du muligheten, så test en av dem med det utstyret du har, i din egen bil. Er du fornøyd er det ingenting som er bedre enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xelent ALU 10

 

Pris Kr. 2690.00,-

1200 Watt maks

600 Watt RMS

 

Anbefalt forsterkereffekt minst 250WRMS

 

Xelent ALU10 bass. Dette er en bass for deg som vet hva du vil ha og er kresen på både lydkvalitet og effekt-prestasjoner. Ekstremt magnetsystem og slaglengde , et lydmessig vidunder det ikke er lett å finne maken til selv om man ser bort i fra pris. Dobbel 2ohm spole. Må høres , denne bassen er ikke lett å beskrive

 

Sorry meg, men når jeg leser så mye superlativer på en gang så blinker det ei varsellampe med en gang hos meg...

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo vise litt av hva annet man får av 10-tommers elementer i tilsvarende prisklasse, selv om jeg tviler på at noen faktisk må ut med prisene som står på Xelent.no.. Men veiledende pris er veiledende pris, og da må man finne seg i å bli sammenliknet med andre i samme prisklasse ;):D

 

PS: jeg tar ikke hensyn til om elementene er beregnet for bruk i bil, dette er kun for å vise eksempler på hvor gjennomtenkte og velkonstruerte elementer det er å velge blandt der ute.

 

Seas E0026, kr. 2650,- fra Eltek

e0026.jpg

 

Scan-Speak 26W/8867T00, kr. 2850,- fra Eltek

26w8867.jpg

 

TC Sounds LMS-4000, kr. 2378,- fra Tc Sounds

12LMS4000_02l.jpg

 

Eton 11-581, kr. 1909 kr fra Madisound

11-581_50HEX.jpg

 

Soundstream RFW-10, kr. 2495,- fra InstallBay

sst.jpg

 

Focal 27V2, kr. 2390,- fra Ice Audio

Focal%20%20Polyglass%2027V2.jpg

 

Morel Elate 10, kr. 2540,- fra Morel

1231_m.jpg

 

 

Jeg gir meg der, jeg tror poenget mitt har kommet tydelig frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår