Hersker Hans Skrevet September 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 Originally posted by ManiaCoupe Kan jeg få litt spec på camaroen? Prøver å overbevise en kompis at 67 Camaro er -Bilen- IKKE Mustang....det sier seg selv men trenger litt overbevisning.. Var litt rask ... eh.. Camaro 67 er en herlig bil syns jeg. Men det må gjøres noen modifiseringer for at den skal føles bra å kjøre med synes jeg. Spørs jo hva man liker da. Men hvis man skal kjøre litt "gris" må man modde litt. Men ikke så innmari mye faktisk. Jeg har satt på just koni dempere forann 1400,- 2 stk. bak fikk jeg ikke taki, så jeg satt på gas dempere KYB,1000.- for 2 stk (ikke helt fornøyd) 2 tommers hotchkis senkefjærer ,-2300 forann og et 1 tommes massivt krengestag forann 2500,- . Krengestaget er den beste understellsdelen jeg har kjøpt. bilen blir faktisk veldig kontant på styringen, og du får ikke ukontrollerte kontraer, den logrer liksom litt raskt og fint. senkingen gjorde at jeg måtte ha stive dempere for å få plass til dekkene 18" BMW felger, Chevy og BMW har så å si samme bolt sirkel. felger fra 5 serie fra 90 tallet passer. Da er det plutselig mere å velge i til en fornuftig pris. kjøpte felgene brukt. 235/45 forann og 265/35 bak, så vidt jeg husker nå. Stiv bakaksel med bladfjærer er ikke det beste, men det kan faktisk bli veldig bra. jeg skal montere whats linker bak etterhvert så bakstillingen blir stivere sideveis. Masse udempet vekt er jo ikke genialt. bakakselen er fra 1970 Camaro, har desverre ikke diff lås enda. men jeg har 3 bladfjærer i stedet for 1 som er originalt på mange Camaro 67, tror det kom 3 som standard i 69? .. Fin bil å skru på syns jeg. Det var litt pes å bytte alle foringene i forstillinga, men det er det jo alltid. motor er en 327cid (5.4l) og en 3 trinns automat. motoren er helt grei, ikke veldig rask. 0-100 8.5sec ca 220 hk tipper jeg. 3 gir gjør jo at turtallet blir litt høyt over 100, og det bråker jo selvfølgelig konstant, vindsus og greier, :-) den skal jo ikke være komfortabel da. den drar til 80 på 1 giret. og 190 på andre giret. har ikke tørt mere. Får ny motor nå snart, blir spennende å se hvor tidkrevende det blir å installere den. LT1 350cid med 6 trinns manuell fra corvette 95/96, muligens til vinteren, eller neste vinter. Den vil jeg ha inn for å redusere forbruk, turtall i tillegg til å jeg liker å spake litt ;) Motoren jeg har nå bruker 1.6 liter på mila når jeg er ute å cruiser og drar på en gang i blant for å komme forbi Hyundai Sports Couper og andre råe sportsbiler.. Den nye motoren skal vist bruke 0.9 på mila 6 giret er veldig høyt gira. Selv om mange andre biler kjører fra bilen min. Er den sinnsykt morsom å kjøre. du trenger ikke kjøre så fort før det er gøy liksom. hvis noen skjønner hva jeg mener? jeg syns Camaroen har et relativt moderne karrosseri, rund å fin. Syns den er hakket tøffere enn Mustangen. Pontiac Firebird 67-69 er forresten så å si samme bilen. og ofte 10 - 20k billigere. betalte 80k for min for 3 år siden tror jeg? Sånne biler holder seg litt bedre i pris enn nye og 10 år gamle biler også. en god grunn til å kjøpe en. Det meste av deler er veldig greit å få tak i også. Får det meste av slite deler på dagen over flere skranker i oslo området. Billig er det og. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 En kompis av meg selger denne Camaro 69 nå, 350 motor 350 kasse. RS/SS masse utstyr. dønn strøken original bil. Men denne kan man ikke bygge pro tourer av, altfor fin til det. Orignal norsk bil. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2003 denne 190k Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kinx Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Originally posted by Hersker Hans denne 190k Men herregud, se på den søte pusen bak der da, den blå :) Har ikke noen bilder av den, vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Hadde visst ikke det. men den er pen den. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Infinal Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Originally posted by Hersker Hans denne 190k Er ikke det på Bendixbygget på Lunner ??? Siter Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt) Audi 100 QUATTRO Audi Coupé Quattro Mitshubishi Lancer Evolution II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Klassiske felger til en klassisk bil Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Originally posted by Infinal Er ikke det på Bendixbygget på Lunner ??? stemmer det. Felgene var ok de. kunne brukt de i grå på min kanskje. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Herregud mann, de felgene du har på camaroen er jo noe av det råeste jeg har sett. (legg merke til punktumet der) Helt sinnsvakt. Utrolig fin bil. Synes UrQ'en er fet som fy og, men du ødela litt for deg selv ved å legge opp bilder av en av de råeste bilene jeg har sett på veldig, veldig lenge i samme tråden ;). Sinnsvakt :eek: Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Vil ikke editere "praise" posten min så uh her har vi en til.. Hvordan er det å trimme disse bilene? En sånn camaro med litt værstingtrim må jo være noe av det ultimate man får av fet bil. Vet at polly'en jo går rimelig godt, men hva kan man egentlig gjøre? Vil den like turbo eller kompressor noe serlig godt? Hadde jo vært litt moro å ha en monster bil med 400-500hk og 5-6 liter's volum.. Uansett, sinnsykt rå bil. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Originally posted by El-LoCo Vil ikke editere "praise" posten min så uh her har vi en til.. Hvordan er det å trimme disse bilene? En sånn camaro med litt værstingtrim må jo være noe av det ultimate man får av fet bil. Vet at polly'en jo går rimelig godt, men hva kan man egentlig gjøre? Vil den like turbo eller kompressor noe serlig godt? Hadde jo vært litt moro å ha en monster bil med 400-500hk og 5-6 liter's volum.. Uansett, sinnsykt rå bil. Har ikke trimmet så mye chevy 8er sjøl enda så jeg har ikke nok erfaring til å legge så mye ut om dette. Kan jo si litt om hva jeg har funnet ut sjøl hvertfall. De fleste bruker kompressorer på 8ere, da slipper du alle røra. En sentrifugal kompressor med intercooler er fint. gå på http://www.procharger.com der står det masse om det. målet mitt er i første omgang en LT1 motor fra 90 talls corvette. Når den funker i bilen har jeg veldig lyst på et komplett kompressor kit. uten indre modifiseringer kan man ta ut 100hk (til 400hk) til i en LT1 med kompressor. bytter man råder og stempler og kanskje veiv til smidd kan man ta ut atskillig mere med samme kompressor. bare øke trykket litt. Jeg er ganske sikker på at Chevy 8ere må være noe av det mest kurante å trimme med tanke på hk per krone. sikkert mange som kan bekrefte det på forumet? Felgene er ganske vanlige 18" som mange bruker på BMW 5 serie. Enig i at de ser litt råere ut på en Camaro enn en 5 serire. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet September 4, 2003 Rapporter Share Skrevet September 4, 2003 Ja, det der er en nyyyydelig bil! :usa: Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2003 "Chevy for better value" står det på nøkkelen min. valuta for penga med andre ord. vær eneste liter (blir noen av de) med suppe som går igjenom motoren er en fryd. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet September 8, 2003 Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 Det er heite biler du har. (Ser at snøen har smelta der dem står.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 8, 2003 Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 Personlig synes jeg UrQuattro`en er herlig bil. Får desverre ikke gjennomslag for den av samboeren, men jeg har drømt om en UrQuattro siden jeg var liten. Tror jeg hadde en UrQuattro lekebil når jeg var liten :) Det nærmeste jeg har kommet er en Audi 90 2.2E. Mye ga du for Ur`en din egentlig? Men anngående UrQuattro`en din, hva med noen spacers og litt bredere dekk? Og 2x2 rør bak? Ellers er jo de hvite felgene som er på et bilde her stilige på Urquattro`en. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg