runarjoh Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Var på helårsservice med bilen tirsdag denne uka, da de finner ut at ytre venstre drivaksel mansjett er defekt + liten slakk i fremre nedre bære kule venstre side forran Så kommer spørsmåle da.. drivaksel mansjett = hva er det? :P hvor kan jeg skaffe en slik? skal ha fattern til å få montert dette...men må finne en plass jeg kan få bestilt dette Bærekule = Bærebru ? Siter 1999 Passat 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Drivaksel mansjett er den gummibeskyttelsen (ser ut som en kransekake på min bil) som ligger utenpå drivakselen bak bremsene hvis jeg ikke er helt på bærtur. Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 rett det, merkeverksted sell det, mekonomen, og normale bilrekvesita foretninger Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Kjøp orginalt så får du med navbolt og fett, sjekk andre siden også, er ikke den skiftet, så lønner det seg ta den også. Forstillingen på passat er desverre noe skrap, vår er skiftet hele 4 ganger i løpet av 200 000 kilometer. Nå skramler det igjen, og mer må skiftes. Det må skiftes på garanti igjen, fordi det er 5 års reklamasjon på reperasjoner, så er dine skiftet for under 5 år siden, skal det være gratis. Orginaldeler på dette er unødvendig dyrt, på grunn av den elendige kvaliteten. Selv tror jeg det er konstruksjonen fra fabrikken, som er dårlig, ikke delene i seg selv. Egentlig bør audi betale reperasjonen, da feilene er gjort på tegnebordet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runarjoh Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Jeg kjøpte mansjett hos vw i sta og bestilte bærekule hos norskbildelesenter...skal ikke være så mye problem å få skiftet dette... jeg spurte vw om et tilbud om å få skiftet dette...de skulle ha 5504 kr... :P de skulle ha 2000 kr for bærekula å 327 for mansjettn og resten er for arbeidet... det tror jeg at man fikser selv..å sparer de tusen lappene ;) norsk bildelesenter skulle ha 1200 kr for bærekula Siter 1999 Passat 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Mener at det skal være reklamasjon på drivakselmansjetten på Passat 98-99 modell... Vi fikk ihvertfall et brev i posten fra VW om at det var funnet feil på biltypen vår, og at denne burde skiftes asap. Men så hadde vi jo to mnd tidligere byttet den, så da ristet vi bare på hodet og ble litt oppgitt... Men noe vi pleier å gjøre på verkstedet jeg jobber på (et annet merke) er når det er defekt drivaksel mansjett, så bytter vi hele drivakselen. Mye mindre arbeid enn å stå der og smøre opp og kåle. Dessuten er drivakselen en bytte-del, så da får du hele greia litt billigere hvis du leverer inn den gamle. Billigere enn bare rep sats til mansjetten, skal jeg ikke si noe sikkert om. Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 om du kjøper uorg. drivaksel mansjett f.eks meca eller mekonomen får du med navbolt + alt du behøver. ikke vits å bestille nedre bærearm fra bildelesenteret. de armene som mekonomen/meca leverer har fått slipt bort org.stempelet, og billigere og god kvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg