Gå til innhold

Lage egne foringer...?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hehe, på den måten har du jo delvis rett. Jeg var litt for opphengt i 4-link... Det er alikevel bevegelse der.

"Tenker på å bruke uniballs ja... Sværiske lager er vel ikke nødvendig da det ikke er snakk om rotasjon..."

Uniballs ER sfæriske lagre...

Flg. ISO har jeg alldri hørt at uniballs er betegna som sfæriske lagre! Sværiske lager er i hovedsak beregna på radial, ROTERENDE belastning og tildels (moderat) aksial belastning..

Når folk på jobb osv snakker om sfæriske lagre har jeg ikke vært borti at det har vært no anna enn detta:

http://www.industrinett.no/side.asp?side=3991&kategori=80&kategoriNavn=Lager,+kule-+og+rulle&sideNavn=RULLELAGER,+SFÆRISKE&produsent=1&produsentNavn=TESS

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Flg. ISO har jeg alldri hørt at uniballs er betegna som sfæriske lagre! Sværiske lager er i hovedsak beregna på radial, ROTERENDE belastning og tildels (moderat) aksial belastning..

Når folk på jobb osv snakker om sfæriske lagre har jeg ikke vært borti at det har vært no anna enn detta:

http://www.industrinett.no/side.asp?side=3991&kategori=80&kategoriNavn=Lager,+kule-+og+rulle&sideNavn=RULLELAGER,+SFÆRISKE&produsent=1&produsentNavn=TESS

Uniballs=Presisjonsleddlager eller sfæriske glidelager med stamme.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om momentstaga fra subframen bak og til akslinga... Ikke selve bærearmene... momentstaga vrir seg vel minimalt de får bare aksial krefter skulle en tru, spørs litt på høyda på bilen å det da men...

Nå vil vel momentstaga bevege seg ganske identisk med bærearmene på en stiv aksling da! Men det er nå så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Uniballs er som nevnt her sfæriske GLIDElager, ikke rullelager. Å stiv aksel har vridninger uansett hvilke foringer du snakker om. Uansett om den IKKE hadde det, funker ikke alu som glidelager.

Men jeg gir opp her, gjør som du vil.

Er ofte slik her inne! Man spørr om mangt! Men er ikke altid man liker svare man får! Så da velger man å ikke høre på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider