Are88 Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Corradoen min får tydligvis for mye bensin ettersom pluggene blir sota, smeller litt i bakpotta og har høyt bensin forbruk. Etter jeg skiftet plugger ble det så og si bra igjen, men nå blir pluggene sakte men sikkert sota igjen. Når de blir veldig sota får jeg litt startvansker... Lurer litt på hvordan jeg kan få sjekka om lambdasensoren er inn takt? vet det har vært flere poster om det tidligere men har ikke helt skjønt hvordan jeg skal få sjekka det. Det stemmer at lambdasensoren skal være festet på nedre del av grenrøret, rett før selve eksosanlegget? Siter - VW Corrado X VW Jetta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Lambdasensoren sitter på katalysatoren Ville sjekket den blå vanntempsensoren som sitter foran på ene hjørnet av blokka først. Denne skal ha en motstand på rundt 2000 ohm kald og 200 ohm varm (målt mellom pinnene på kontakten) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are88 Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 hmm, jeg har ikke no org katalysator, forige eier monterte grenrør og fullt effektanlegg. Ser det er montert en sensor i nedre del av grenrøret, men er ikke montert noe lengere framme mot katalysatoren.... Kan dette ha noe innvirkning på det høye bensinforbruket og sotete plugger etc? Siter - VW Corrado X VW Jetta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 sensoren i grenrøret er lambdasensoren. De fleste grenrør har hull for lambda der. Skal ikke ha noe å si på utslippet at den er plassert litt annerledes. Sjekk CO-potensiometer som sitter på intercooler røret. Skal ha rundt 500 ohm i motstand målt mellom de yttre pinnene. Sjekk også vanntempsensor Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are88 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 takker!, virka ikke som om noen av de sensorene fungerte optimalt... er det mulig å sjekke om lamdasonden er inn takt på samme måte? isåfall ved hvor mange ohm? Siter - VW Corrado X VW Jetta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 du skal ikke ohme sonden. du skal mlaale spenning. veksle mellom 0 og 1v, men du trenger helst et skop for å se at den har fine svingniger. er ikke så dyrt å kjøpe sonde på biltema å prøve med denn. 350kr om du ikke får målt den. den lodder du bare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Fungere ikke de sensorene som de skal, bytt dem før du bytter lambda Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.