golfrider Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Har et tre år gammelt kemppi kempomat 180 A. Brukt en time, kjøpt meget billig på finn.no med tråd og gode greier. Har ikke fått testet det enda, men har skumle planer om å tyvlåne litt gass og teste litt.. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Har for tiden 3 stk, d ene er et telmig på 216A tror jeg d var, men d må fikses på, er slangepakka som er gåen, ikke fått tak i d dessverre:( det andre er et CEM 190 S, funker veldig greit til tynnplate sveisng. D tredje er CEM DUALMIG 210 S, d bruker jeg til d meste, sveiser veldig fine fuger med dette, er fornøyd med dette.Alle er 3 fas, 1 fas er bare dritten, så d gidder jeg ikke å bruke en gang. men d er 2 uttak på d 210 apparatet, slik at man kan bytte på + og - , skjønner ikke helt hva dette er til? at d er fasevending forstår jeg, men ikke hensikten:( Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB300Diesel Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Har et biltema apparat æ... 135E som kan brukes me å utn gass. Har itj prøvd d me gass enda, syns flussfylt tråd funke fint for rustsveis osv... Siter '04 Mondeo STV '96 MB C220 Diesel til salgs '85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtra Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Har noen hørt om mig med fasebytte slik at man å kan sveise med elektrode? Har sånn fasebytte på mitt Race apparat (husker ikke nr. med opp til 170 amp) Funker fint:) Hadde vært gøy om det var slik at jeg kan bytte til elektrode i blant. Noen som vet:) Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reitsma Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Kjøpte en ubrukt Kemppi Migger til en rimmelig penger. Har ikke testet den ennå, må kjøpe Ar/Co2 blandingsgass først. Har ellers en Biltema 135 no gass jeg skal kvitte med (1 år gammel og liten brukt) interesserte kan melde seg :smilbmw: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-Power Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Har et Migatronic 273 3-fas 250AMP er å anbefale til tykt og tynt!! finnes på ProffPartner.no & Nya normer - Nya former - Migatronic Norge AS Siter 1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤ 1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤ 1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Har det største Biltema apparatet. Funker egentlig greit nok til karosseriarbeid, men det er altfor kort slangepakke, og sinnsykt pinglete tang/munnstykke. Er heller ikke Euro-kobling på det, så er litt ugreit å bytte. Men det mater jevnt og greit, ikke noe problem der. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomcatos Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 jeg har fått et kemppi mig apperat av skolen også har jeg kjøpt meg biltema elektrode apperate te 2000kr, trenger ikke mere til mitt bruk.. men det kemppi apperate skal vist være ganske bra. har ikke brukt det enda.:race Siter jeg er kanskje ikke smartest men jeg kan mest. jeg har hatt 1 moped eller 8! så byner å bli lei. men ei nei jeg må ha ei ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
senator24v Skrevet Februar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2010 Nå har eg et Telwin Bimax 162 Mig/Mag. Fungerer heilt greit det. Men nå er det på tide å innvistere i nytt apparat. Det ska brukes på tynnplater og litt tjukkere gods, som landbruks redskaper å dvs. Tenkte litt på dette. http://www.fossdal.no/dokumenter/Kemppi%20MinarcMig%20180.doc http://www3.argo.no/fossdal_link/dokumenter/Brosjyre_MinarcMig_150_180_NO.pdf Hvordan fungerer det med den gassen som følger når en skal følle gass? Open for andre forslag..:D Siter Opel Vectra B 1,8 1999 mod. Facelift Opel Omega B2 3.0l V6 2000 mod Opel Senator B 3.0l 24v 1990 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Enten det er kjøpeflaske eller leieflaske, så bytter du ut flasken med en som er påfyllt. Gassflaskene blir fraktet til Oslo-området eller utlandet og påfyllt der. Du betaler altså kun for "påfylling", det koster rundt 1000-lappen. Prisen er ganske lik uansett størrelse på flasken. Jeg har selv et Telwin Bimax (?) 150/2. 145 A, fint til hobbysveising. Det første apperatet du linker til er veldig bra, og Kemppi brukes veldig mye ute i industrien. Det er et veldig lite og hendig apparat, og lett å flytte på. Er ikke sveiser, eller ekspert men jeg lurer på om det kan bli litt svakt til landbruks-redskaper. Men hva slags godstykkelse er det snakk om da? Det greieste er jo å høre med de som selger apparatene, dette kan de best. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kazzy Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 Har ett Kemppi minarcmig 150A knall apperat=) Har rustsveisa litt med det og funker helt fint, skal til og sveise litt igjen, og nesten så jeg gleder meg til å fatt i apperate igjen. Siter Volvo 245 86' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Februar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2010 Jeg har et gammelt Telwin 180(første generasjonen) det funker helt greit, brenner igjennom opp til 6mm, men er utrolig kresent på innjustering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Kemppi 250 A meget bra. Decra 200 A tig meget bra. Pinne apparat tulle greie ala biltema. Dritt !!!!!! Telwin 130 A mig, funker ok til småting. Leier flasker helårs Sekura 18 og Argon. Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 kemmpi minarc mig adaptive 170 er eit heilt konge apparat, har prøvd mye andre 1 fas mig apparat å ingen ting kan måle seg, Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guppi Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 kjøpte nettopp nytt ESAB 280C 3fas/400V.Kanon apparat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg