Gå til innhold

Et par spm om b19 og b21et

Ranger emnet

24277

Anbefalte innlegg

skal koble opp en b21et i 242en min nå. ledningsnette på motoren fra b19en er det 2 følere, en under innsuget og en opp med gasspjeldet. hva registrerer disse følerene? er det noen følere på b21et som registrerer det samme? på ledningsnettet fra b21et motoren er det et rele som skal kobles til, hva er koblet til dette relet igjen?

jeg har ledningsnettet fra b19 som var på motoren, kan jeg erstatte dette med det som er på b21et motoren nå? hadde vært myye enklere om det hadde funket :P

mange spørsmål på en gang nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den under innsuget er temperaturgiver i dashboardet.

Giveren på gasseren der får du ikke bruk for på B21ET..

Relèet er vel til bensinpumpa, så har du kaldstartdyse osv på B21ET.

MEN, B21ET motoren starter bare den har bensintrykk den.. resten er for å gjøre det enklere å starte når det er kaldt osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den under innsuget er temperaturgiver i dashboardet.

Giveren på gasseren der får du ikke bruk for på B21ET..

Relèet er vel til bensinpumpa, så har du kaldstartdyse osv på B21ET.

MEN, B21ET motoren starter bare den har bensintrykk den.. resten er for å gjøre det enklere å starte når det er kaldt osv :P

ok, så ledningene til relet skal med andre ord bare ha 12volt fra tenninga, sånn at relet slår inn? jeg ser jeg mangler en ledning som går til en boks som er skrudd på med coilen, som trolig er til tenningsystemet. er det noen her inne som har en slik en eller? :P

er det andre følere på b21et motoren som skal ha 12v fra tenninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider