24277 Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 skal koble opp en b21et i 242en min nå. ledningsnette på motoren fra b19en er det 2 følere, en under innsuget og en opp med gasspjeldet. hva registrerer disse følerene? er det noen følere på b21et som registrerer det samme? på ledningsnettet fra b21et motoren er det et rele som skal kobles til, hva er koblet til dette relet igjen? jeg har ledningsnettet fra b19 som var på motoren, kan jeg erstatte dette med det som er på b21et motoren nå? hadde vært myye enklere om det hadde funket :P mange spørsmål på en gang nå :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Den under innsuget er temperaturgiver i dashboardet. Giveren på gasseren der får du ikke bruk for på B21ET.. Relèet er vel til bensinpumpa, så har du kaldstartdyse osv på B21ET. MEN, B21ET motoren starter bare den har bensintrykk den.. resten er for å gjøre det enklere å starte når det er kaldt osv :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
24277 Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Den under innsuget er temperaturgiver i dashboardet.Giveren på gasseren der får du ikke bruk for på B21ET.. Relèet er vel til bensinpumpa, så har du kaldstartdyse osv på B21ET. MEN, B21ET motoren starter bare den har bensintrykk den.. resten er for å gjøre det enklere å starte når det er kaldt osv :P ok, så ledningene til relet skal med andre ord bare ha 12volt fra tenninga, sånn at relet slår inn? jeg ser jeg mangler en ledning som går til en boks som er skrudd på med coilen, som trolig er til tenningsystemet. er det noen her inne som har en slik en eller? :P er det andre følere på b21et motoren som skal ha 12v fra tenninga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Har du ikke koblingsskjema da? Jeg har liggende en plass, kan scanne. Tror relet må ha signal fra tennmodulen, slik at pumpa går først når tenninga går, og slik at pumpa stopper når motoren stopper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erst_4 Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 funker fint å dra styrestrøm til pumpa fra en sikring i boksen;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
24277 Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 har koblingskjema men det er så uoversiktlig syns jeg. stikket er ikke tegna opp, så da må jeg finne hver enkelt ledning på koblingsskjema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg