Gå til innhold

forsterka motorfester

Ranger emnet

Øyvind Gantenbein

Anbefalte innlegg

hehe.. bilen hans går godt da :P hehe.. han har vel ryki ekstremt mange motor fester nå... til og være B230A med Webber.. :P

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruk industrifester, enklest og greiest... Om de festene er 40mm kortere er dem ubruklige pga at motorfestene står på skrå så da vil de ikke treffe om de er for lave..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er 40mm lavere så må du space de og for de jeg har er Ø70x40 og jeg prøvde bare for morroskyld å sette på den ene uten 10mm spacer på hver side av festet så tok bånnpanna i traversen... Den orginale er 85mm høy og min er nå 60mm høy og da smetter det akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg at dere begynner å dra det litt vel langt når det angår å drive å slette å kødde d te her... Hva er gæli m den topicen der?? Temaet her er jo motorfester og det er jo det det blir snakka om å, ser ikke problemet..

takk skal du ha, ser egentlig ikke helt problemet, men det er hvertfall bra de sier ifra først. har endra topic'en nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det oeb saskjønte jeg ikke helt, må jeg borre i festene eller er det bare å lage spacere og montere? eller snakker han om de motorfestene han foreslo?

Trenger ikke d m de maskin festene nei...

Når jeg tenker over det er det mulig at det var 15mm spacere jeg bruka på hver side av festet....

Du må nok muliggens borre litt opp m et 12mm borr i de orginale høla.. Men det er jo jævlig kurrant da... Er jo M10 ellers der og maskinfestene har M12... Er alu du borrer i så det er som å borre i smør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke d m de maskin festene nei...

Når jeg tenker over det er det mulig at det var 15mm spacere jeg bruka på hver side av festet....

Du må nok muliggens borre litt opp m et 12mm borr i de orginale høla.. Men det er jo jævlig kurrant da... Er jo M10 ellers der og maskinfestene har M12... Er alu du borrer i så det er som å borre i smør...

det funker det å borre opp hulla, for da veit jeg det passer og er plassert på riktig sted (slepper å måle og greier. hvist du hadde hatt tid en dag, kunne du ha skjekka om det er 10mm eller 15mm spacere jeg må ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det funker det å borre opp hulla, for da veit jeg det passer og er plassert på riktig sted (slepper å måle og greier. hvist du hadde hatt tid en dag, kunne du ha skjekka om det er 10mm eller 15mm spacere jeg må ha?

Jepp, tar det neste gang jeg skal i verkste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...