Gå til innhold

Hva er forskjellen på "M" og "M-Tech" ?

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

M: Fullblods "racingbil", alt av utstyr, vill motor og alt av stuff bmw klarer å putte i bilen.

 

M-Tech: Mer utstyr, "sportsunderstell" og sintere look?

 

Eller er det mer til det?

 

(Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så om mods vet om noe bedre plass, er det bare og flytte den)

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke et særlig bra formulert spørsmål..

 

Det er enten M3 eller M-tech..

 

M-tech er en utstyrspakke til en ordinær bmw f.eks 316

 

Man har andre lister i dørene, på dørene, annen girkule, andre fjærer, dempere og stabstag, andre støtfanger og speil.. Noe mer?

 

Har du en M3, har du alt dette, større motor, bremser og litt andre ting..

 

Greit nok svar?

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-tech er tileggststyr iform av stylingpakker og enkle komponenter som gjør kjøreegenskapene litt mer sportslige som f.eks 15mm senk/dempere.

 

///M står for Motorsport. M1, M3, M5 og M6. Disse har kraftig oppgraderte motorer samt understell og drivverk som står i stil. Ofte egne spesielle detaljer som kun er forunt ///M bilene. Prislapp: Dyre.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En BMW M bil er uten tvil unik. En BMW M modell kan kun ha bensinmotor og sugemotor. Dette vil med andre ord si at en M modell vil aldri kunne få dieselmotor, firehjulstrekk og en form for turbo/kompressor. M modellene til BMW er som ulv i fåreklær - de er spesielle. Stort sett alt er annerledes fra en oridinær BMW modell. Det er brukt spesielle materialer, samt at M modellene har en rekke detaljer som ingen andre BMW modeller har. Motor, drivverk, understell etc. er allerede nevnt. Ved for eksempel BMW M5 kan man selv ved et tastetrykk tilpasse kreftene i bilen etter sin kjørestil. Det er en rekke instillinger man kan gjøre med M Drive Manager og ramser derfor ikke opp. Ved start av M5 leverer bilen 400 hester. Og ved et tastetrykk igjen kan en hente de restrerende 107 hestekreftene. BMW M1 er den første M modellen som ble produsert og er derfor en meget spesiell bil. M1 ble forøvrig lansert i 1978 og tegnet av italieneren Giorgetto Giugiaro. Bilen skulle egentlig produseres i Italia hos Lamborghini, men pga. økonomiproblemer ble bilen produsert i Baur i Stuttgart. Dette ble ingen suksessmodell for BMW. pga lav produksjon kunne man ikke delta i konkurranser. i 1981 ble produksjonen av M1 lagt ned - denne bilen var den første BMW'en som var produsert av BMW Motorsport og som hadde ///M emblem og har i senere tid blitt brukt på BMW Z4 M, BMW M3, BMW M5 og BMW M6. Bilen er svært ettertraktet, mye på grunn av et uvanlig BMW-design og fordi denne modellen ikke ble produsert i mange eksemplarer. kun 450 stk BMW M1 fra perioden 1978-1981 ble produsert.

 

M-tech er alternativet for de som ikke har råd til en ekte M modell. En M-tech pakke inneholder så mye diverse, men det som er mest synlig er sportsligere utseende, felger og interiørdetaljer. M-tech pakken er forsåvidt ulik fra hver modell. I E46 inneholder blandt annet M-tech pakken M-sportsratt, sportsligere støtfangere og en rekke andre M detaljer. En original M-tech bil er den som blir levert fra fabrikk - da er alt montert hos fabrikken og kan i mitt syn ha så mange M emblemer man vil... Det er relativt mye i M-tech og ramser da ikke opp alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår