Gå til innhold

noen som vet om bytte av motor i caprice??

Ranger emnet

skims

Anbefalte innlegg

nå er tiden kommet for å bytte motor i kjerra mi.. det er en chevrolet caprice med en 307 oldsmobile motor. ble levert med det.

det er en 1987 modell å da er spørsmålet mitt.. er det mye ombygging når jeg skal sette i en 350 chevrolet motor med 350 girkasse?? da tenker jeg mest på ledningsnettet som er der... noen som vet?? er det andre ting jeg må gjøre om?? giroverføring?? håper noen kan svare på det. skal begynne i morgen...

jag gasar tils det rasar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det oldsmobile girkasse på motoren? ledningsnattet trur jeg skal være mer eller mindre det samme, er ikke sikker...

det er en 200 olds kasse som står på nå men jeg skal bytte den ut med 350 chevy kasse. må vell bytte mellomaksel også tenker jeg. tror ikke lengden på kassene er like..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en 200 olds kasse som står på nå men jeg skal bytte den ut med 350 chevy kasse. må vell bytte mellomaksel også tenker jeg. tror ikke lengden på kassene er like..

Er det ikke forgasser injektion på denne da.??:wonder:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalmotoren din har jo en masse ledninger og sensorer til styring av forgasser tenning osv. Setter du i en god gammel forgasser motor kan du renske vekk det meste av dette. Starteren sitter på motsatt side men det har du sikket sett. Litt mikk makk men likevel et kurant motorbytte.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalmotoren din har jo en masse ledninger og sensorer til styring av forgasser tenning osv. Setter du i en god gammel forgasser motor kan du renske vekk det meste av dette. Starteren sitter på motsatt side men det har du sikket sett. Litt mikk makk men likevel et kurant motorbytte.

det stemmer nokk det.. ble en haug med ledninger til overs. ble ferdi med den i dag... det var godt å kjøre med en sprekere motor igjen... det som jeg måtte gjøre er å forlenge ledningene til starter og dynamo. pluss at olje og vanntemeratur følerne satt i fremkant av motoren før. batteriet ble flyttet til den andre siden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider