Gå til innhold

innsprøytning på volvo?

Ranger emnet


caferacer

Anbefalte innlegg

Med portet topp osv er det en stor fordel.

Ikke mange som gjør det her, men ser at det er veldig populært i f.eks statene.

Er også av den grunn jeg satte opp en btr i "delelista"

 

Ombygging av lmm: http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=77901

Ikke sikker om det er bolt on fra BMW, men fra 16v skal det være det.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha samme % økning i fløde på dyser, som i økning av areal på lmm.

 

OK bør jeg da bytte ut org. bensinpumpa?

Og da vil ikke org.dysene henge med lenger?

Hva er org.fløde på dyser?

 

Mye spørsmål her

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil ikke funke med std dyser! Den eneste grunnen til at du øker areal på lmm er for å anpasse luftmengden til större dyser.

Men hvordan skal du få anpasset luft/bensin forhold når du ikke har mulighet til å justere luftmengde/trykk som du har på en turbomotor?????Det vil ikke funke uten en seriøs mapping. På en sugemotor får du ikke hk av å gi mer bensin, du må ha et perfekt forhold mellom luft/bensin. Dette gjelder iofs på en turbomotor og, men her har du ladetrykk å gå ut ifra, så du kan øke/senke ladetrkket til du har et optimalt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil fungere jo.

Med porting, grenrør, større spjeld osv så øker du luftmengden gjennom motor,

luft/bensin forholdet blir justert med bensintrykket.

 

bensintrykket vil ikke øke på en sug motor. Det er konstant, (dvs untatt når man slipper gassen og motoren suger vakum til trykkregulatoren). Det er åpningstiden på dysene som bestemmer luft bensin forholdet.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at å sette på en justerbar regulator ikke vil kunne øke bensintrykket?

 

Hehe. sorry, var jeg som missforstod deg.

 

Bare å ta ei pipenøkkel over bensintrykkregulatoren og gi den noen små smell med hammer'n. Så fjøra blir trykket litt mere sammen. Husk å mål trykket så det ikke blir for høyt.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår